Στην πρωτεύουσα του καπιταλισμού, εκατοντάδες ενοικιαστές στο Χάρλεμ της Νέα Υόρκης πανηγυρίζουν με ενθουσιασμό την απόφαση της δημοτικής επιτροπής να «παγώσει» τα ενοίκια για πάνω από 1 εκατομμύριο διαμερίσματα για διάστημα έως και δύο ετών.

«Καν’ το όπως ο Μαμντάνι»

Η ρύθμιση περνάει.

Το εν λόγω μέτρο που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την 1η Οκτωβρίου αποτελούσε άλλωστε μία από τις βασικές προεκλογικές δεσμεύσεις του δημάρχου Ζοχράν Μαμντάνι, ο οποίος δεν το είπε μόνο αλλά το έκανε πράξη.

Οι αντιδράσεις των ιδιοκτήτων

Φυσικά δεν χάρηκαν όλοι για αυτήν την εξέλιξη, οι ιδιοκτήτες ακινήτων υποστηρίζουν πως η απόφαση θα επιδεινώσει τα οικονομικά προβλήματα των κτιρίων, επικαλούμενοι το αυξανόμενο κόστος ενέργειας, καυσίμων, συντήρησης και ασφάλισης.

Η ρύθμιση αφορά στα ενοίκια των κατοικιών που υπάγονται στον μηχανισμό ελέγχου δηλαδή νοικοκυριά μεσαίου και χαμηλότερου εισοδήματος στα οποία θα δοθεί επιτέλους μια ανάσα.

Η στεγαστική κρίση είναι ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα στις ΗΠΑ γι’ αυτό και η πολιτική δύναμη του Μαμντάνι δείχνει να ενισχύεται μετά από την υλοποίηση της δέσμευσης του.

Ιδίως η νέα γενιά Νεοϋορκέζων πίνει νερό στο όνομα του.


Πηγή