Το Renault 4 Savane 4×4 έχει ενδιαφέρον!

Η Renault φαίνεται πως δεν περιορίζεται στην επαναφορά του ηλεκτρικού Renault 4 με το ρετρό στυλ, καθώς εξετάζει σοβαρά την προσθήκη και μιας τετρακίνητης έκδοσης με δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, η οποία θα ονομάζεται Renault 4 Savane 4×4.

Η ονομασία Savane επανέρχεται από τη δεκαετία του ’80 και το πρωτότυπο διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά, πιο μεγάλα μετατρόχια κατά 20 χιλιοστά μπροστά και πίσω, τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά Goodyear UltraGrip Performance και πλαστικά προστατευτικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος.

Το εσωτερικό ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία, με σκούρες καφέ επενδύσεις και στοιχεία που παραπέμπουν στο off road, ενώ συνολικά διατηρείται η μινιμαλιστική αισθητική της βασικής έκδοσης.

renault-4-savane-4x4-concept-(5).jpg

Το στοιχείο-κλειδί είναι η μόνιμη τετρακίνηση χάρη στην προσθήκη ενός δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Αν και η Renault δεν δημοσιοποίησε τεχνικά χαρακτηριστικά, θεωρείται πιθανό ότι τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ θα ξεπερνούν συνδυαστικά τους 200 ίππους –με δεδομένο ότι η προσθιοκίνητη έκδοση αποδίδει 120 ή 150 ίππους.

renault-4-savane-4x4-concept-(10).jpg

Η πλατφόρμα παραμένει η AmpR Small -χρησιμοποιείται και στα Renault 5, Twingo και Nissan Micra της επόμενης γενιάς και Alpine A290- η οποία μέχρι τώρα υποστήριζε αποκλειστικά προσθιοκίνητες διατάξεις. Το Savane ωστόσο αποδεικνύει ότι η προσθήκη πίσω μοτέρ είναι τεχνικά εφικτή.

renault-4-savane-4x4-concept-(9).jpg

Όσο για την αυτονομία δεν υπάρχει επίσημη αναφορά, αλλά το πιο πιθανό σενάριο θέλει το πρωτότυπο να έχει μπαταρία 52,0 kWh που στο στάνταρ Renault 4 εξασφαλίζει έως και 400 χιλιόμετρα (WLTP) με μια φόρτιση. Η μικρότερη μπαταρία των 40,0 kWh εξετάζεται ως επιλογή, προκειμένου να συμπιεστεί το κόστος με την ανάλογη μείωση της αυτονομίας φυσικά.

renault-4-savane-4x4-concept-(6).jpg

Εκπρόσωπος της Renault ανέφερε πως η εταιρεία εξετάζει την τεχνική και οικονομική βιωσιμότητα της πρότασης, χωρίς να δεσμεύεται για λανσάρισμα. Αν όμως δοθεί το πράσινο φως, το Savane 4×4 θα είναι ένα από τα ελάχιστα ηλεκτρικά της κατηγορίας με μόνιμη τετρακίνηση. Όσο για την τιμή του αναμένεται να ξεπερνά αισθητά τις 31.490 ευρώ που κοστίζει στη Γαλλία το R4 με τη μπαταρία των 31.490 ευρώ.

renault-4-savane-4x4-concept.jpg

Η προοπτική της τετρακίνησης πάντως ανοίγει τον δρόμο και για πιο δυναμικές εκδόσεις άλλων μοντέλων της Renault, όπως το R5 και το Alpine A290, με δυνατότητες torque vectoring και βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά.


Πηγή