Η Kia παρουσίασε επίσημα την ευρωπαϊκή έκδοση του EV5, ενός νέου, μεσαίου ηλεκτρικού SUV που φιλοδοξεί να αποτελέσει μια πιο προσιτή, αλλά εξίσου προηγμένη, προσθήκη στη γκάμα των ηλεκτρικών της μοντέλων.
Το EV5 βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP του ομίλου Hyundai -είναι η ίδια που χρησιμοποιείται στα EV6 και EV9- και συνδυάζει δυναμική εμφάνιση, ευφυείς τεχνολογίες και πρακτικότητα για την καθημερινή χρήση. Το μήκος του φτάνει τα 4,61 μέτρα, το μεταξόνιο τα 2.750 χιλιοστά, ενώ η σχεδιαστική φιλοσοφία Opposites United αποτυπώνεται στις τονισμένες γωνίες, τη χαρακτηριστική «ψηφιακή μάσκα τίγρη» και τα κάθετα LED φωτιστικά σώματα.
Στην ευρωπαϊκή εκδοχή του, το EV5 εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 215 ίππων στον εμπρός άξονα, που εξασφαλίζει ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δεύτερα. Αν και δεν προβλέπεται τετρακίνητο EV5 η Kia δεν αποκλείει το ενδεχόμενο μιας ισχυρότερης έκδοσης GT στο μέλλον.

Η μπαταρία των 81,4 kWh εξασφαλίζει αυτονομία έως και 530 χιλιομέτρων (κατά WLTP), ενώ η μέγιστη ισχύς ταχυφόρτισης αγγίζει τα 150 kW, επιτρέποντας φόρτιση από το 10% έως το 80% σε περίπου 30 λεπτά. Σημαντικό είναι πως το EV5 υποστηρίζει τις λειτουργίες V2L (Vehicle to Load) και V2G (Vehicle to Grid), επιτρέποντας την παροχή ενέργειας σε εξωτερικές συσκευές ή ακόμη και την επιστροφή της στο δίκτυο.

Το εσωτερικό υιοθετεί lounge αισθητική, με καθαρές γραμμές, άνετους χώρους και πρακτικές λύσεις. Στο ταμπλό προσέχει κανείς την ενιαία οθόνη που συνδυάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής του συστήματος infotainment (και οι δύο με διαγώνιο 12,3 ιντσών), ενώ υπάρχει και μια τρίτη οθόνη 5,0 ιντσών για τον έλεγχο του κλιματισμού.

Η πρακτικότητα ενισχύεται με πίσω καθίσματα που αναδιπλώνονται πλήρως, αναδιπλούμενα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, ανεξάρτητο έλεγχο του κλιματισμού από τις πίσω θέσεις και πληθώρα θυρών φόρτισης. Ο χώρος αποσκευών φτάνει έως και τα 1.650 λίτρα, ενώ υπάρχει και frunk 44 λίτρων.

Το EV5 εφοδιάζεται με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, όπως τα Highway Driving Assist 2, Remote Smart Parking Assist 2 και πλήρες πακέτο ασφάλειας με ανίχνευση συγκρούσεων σε όλες τις κατευθύνσεις.
Οι πρώτες παραδόσεις του στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένονται το δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Πηγή