Το EX30, το νέο μικρό SUV της Volvo έχει μεγάλο ενδιαφέρον

Με το ολοκαίνουργιο EX30 που μόλις παρουσιάστηκε η Volvo διεύρυνε τη γκάμα των ηλεκτρικών SUV της και αριθμητικά -πλέον έχει τέσσερα- αλλά και προς τα κάτω.

Και αυτό γιατί με μήκος 4,23 μέτρων το νέο EX30 είναι πιο μικρό από τα XC40 και C40 Recharge, κάτι που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της σουηδικής εταιρείας θα προσελκύσει νέους πελάτες -γίνεται λόγος για τα ¾ των αγοραστών του- οι οποίοι μάλιστα θα το αποκτούν ως δεύτερο αυτοκίνητο.

Αισθητικά το νέο SUV της Volvo ακολουθεί την οικογενειακή γραμμή της Volvo αλλά είναι σαφώς πιο νεανικό. Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται και η κλειστή μάσκα που οπτικά δείχνει σα συνέχεια του καπό, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει μια νέα, πιο μοντέρνα εκδοχή των φώτων σχήματος «C».

Στο εσωτερικό κυριαρχεί οπτικά η μεγάλη κάθετη οθόνη των 12,3 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό από την οποία ελέγχονται πρακτικά τα πάντα, ενώ εντύπωση προκαλεί η απουσία ενός, έστω και μικρού, πίνακα οργάνων.

Από εκεί και πέρα και σύμφωνα με την παράδοση της Volvo υπάρχουν ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας που βασίζονται σε προηγμένη τεχνολογία καμερών και αισθητήρων.

Σε ότι αφορά τους χώρους το μεταξόνιο των 2.650 χιλιοστών αποτελεί μια καλή πρώτη ένδειξη για τους χώρους των επιβατών, ενώ το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 234 έως και τα 904 λίτρα. Επίσης υπάρχει και ένα υποτυπώδες frunk (χώρος κάτω από το καπό) 7 λίτρων.

Η βάση του EX30 είναι το πλαίσιο Sustainable Experience Architecture (SEA) της Geely -χρησιμοποιείται και στο Smart #1- ενώ είναι διαθέσιμο είτε με πίσω κίνηση είτε με τετρακινήση καθώς και με δύο διαφορετικές μπαταρίες.

Το RWD έχει έναν κινητήρα 272 ίππων (200 kW) στον πίσω άξονα, ενώ το AWD έχει φυσικά δύο που αποδίδουν συνδυαστικά 428 ίππους (315 kW). Και τα δύο έχουν μπαταρία 69,0 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία από 460 έως και 480 χιλιόμετρα.

To RWD στη βασική του εκδοχή είναι διαθέσιμο με μια μικρότερη μπαταρία 51,0 kWh.

Από πλευράς επιδόσεων το EX30 AWD εντυπωσιάζει μιας και χρειάζεται μόλις 3,6 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα (RWD: 5,7 δεύτερα στη βασική του έκδοση και 5,3 σε αυτή με τη μεγαλύτερη μπαταρία), ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ ώρα.

Το νέο Volvo EX30 είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία και στην Ελλάδα σε μια τιμή που ξεκινά από τις 37.572 ευρώ (χωρίς κάποια κρατική επιδότηση), ενώ οι πρώτες παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2024.

Το 2024 θα παρουσιαστεί και η έκδοση Cross Country με ακόμα πιο τονισμένα off road στοιχεία.


Πηγή