Τέμπη: Η «καρδιά» του ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης των τρένων είχε «νεκρωθεί»

Ο κεντρικός ρυθμιστής της κυκλοφορίας, έχει μία εικόνα όλων των συρμών, συντονίζει και καταγράφει τις τηλεφωνικές επικοινωνίες των σταθμαρχών.

Ο ρυθμιστής των τρένων βασίζεται κυρίως στα στοιχεία που του δίνουν οι σταθμάρχες για τις ώρες άφιξης και αναχώρησης των τρένων, από εκεί και μετά με το υπάρχον σύστημα μπορεί να δώσει πληροφορείς για την κίνηση των τρένων, όχι όμως αν βρίσκονται στην ίδια γραμμή.

Είναι πληροφορίες μέσα από τα κεντρικά του ΟΣΕ, όπου συντονίζεται η κυκλοφορία των τρένων.

Εκεί βρέθηκε η δημοσιογράφος του MEGA, Νέτη Φίλια και ο υπεύθυνος Παναγιώτης Τερεζάκης, λίγες ώρες πριν αναλάβει Προέδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ εξηγεί τι μπορούσε και τι ήταν αδύνατο από αυτό το πόστο να γίνει τη μοιραία νύχτα.

«Μέσω του ραδιοτηλεφώνου και του GSMR που βρίσκονται, επικοινωνεί με τους κατά τόπους σταθμάρχες, και του δίνουν την ώρα άφιξης και αναχώρησης των τρένων, κάθε ημερομηνίας. Αυτά τα συμπληρώνεις σε έναν πίνακα, και έτσι έχουμε μία απεικόνιση των τρένων που κινούνται. Αυτό είναι από πληροφορία από τους σταθμάρχες που βρίσκονται στους τοπικούς σταθμούς», εξήγησε ο Παναγιώτης Τερεζάκης.

Ο άνθρωπος που βρισκόταν σε βάρδια με βάση το υπάρχον σύστημα παρακολούθησης των τρένων δεν μπορούσε, όπως αναφέρει να έχει εικόνα για το τι συνέβαινε με την πορεία των δυο αμαξοστοιχιών που συγκρούστηκαν και βασιζόταν σε αυτά που του έλεγε ο σταθμάρχης.

Μάλιστα, στο γραφείο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, ο σταθμάρχης, εφόσον γνωρίζει τις ενδείξεις από το ταμπλό που βρίσκεται μπροστά του, μπορεί να δει σε εμβέλεια 5,5 χλμ μετά τον σταθμό, και 3,5 χλμ πριν τον σταθμό, όπου βρίσκεται το τρένο.

Το δυστύχημα στα Τέμπη, έγινε λίγα μέτρα μετά όπου δεν υπήρχε πλέον εμβέλεια.


Πηγή