Τα plug-in υβριδικά αν δεν φορτίζονται θα αποδίδουν λιγότερους ίππους

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επανεξετάζει το ρυθμιστικό πλαίσιο για τα plug-in υβριδικά (PHEV), με στόχο να διασφαλίσει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιείται όπως προβλέφθηκε αρχικά: δηλαδή, με τακτική φόρτιση και κίνηση κατά κύριο λόγο με ηλεκτρική ενέργεια. Ωστόσο, τα στοιχεία δείχνουν ότι πολλοί οδηγοί PHEV δεν τα φορτίζουν συχνά, με αποτέλεσμα να λειτουργούν σαν απλά υβριδικά και όχι ως ηλεκτροκίνητα οχήματα με περιορισμένη κατανάλωση.

Σύμφωνα με δεδομένα από τη χρήση χιλιάδων αυτοκινήτων, αυτή η πρακτική οδηγεί σε υψηλότερες εκπομπές CO₂ και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, καθώς τα PHEV ζυγίζουν σαφώς πιο πολύ λόγω της μπαταρίας και του διπλού συστήματος κίνησής τους.

Για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο, προτείνεται ένας μηχανισμός που θα περιορίζει αυτόματα την απόδοση του συστήματος μετά από ορισμένα χιλιόμετρα χωρίς φόρτιση, ώστε να παρακινεί τους οδηγούς να συνδέουν εκ νέου το όχημά τους στο δίκτυο. Η πρόταση αυτή προέρχεται κυρίως από γερμανούς κατασκευαστές και βρίσκεται υπό αξιολόγηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στόχος είναι να διατηρηθεί η αξιοπιστία της τεχνολογίας απέναντι στους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών και στις νέες δοκιμές πραγματικών συνθηκών λειτουργίας.

Παρά τις επιφυλάξεις που διατυπώνονται, τα plug-in υβριδικά εξακολουθούν να θεωρούνται σημαντικό ενδιάμεσο βήμα στη μετάβαση προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση. Όταν φορτίζονται συστηματικά, επιτρέπουν καθημερινή κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, διατηρώντας όμως το πλεονέκτημα της μεγάλης αυτονομίας στα ταξίδια.

Αντίθετα, όταν λειτουργούν χωρίς φόρτιση, είναι λιγότερο αποδοτικά ακόμη και από ένα απλό υβριδικό, γεγονός που έχει προκαλέσει ανησυχίες σχετικά με την αποτελεσματικότητα των επιδοτήσεων που απολαμβάνουν. Για τον λόγο αυτό, η ΕΕ προσανατολίζεται σε αυστηρότερες διαδικασίες έγκρισης και παρακολούθησης της πραγματικής χρήσης, ώστε τα PHEV να συνεχίσουν να αποτελούν ένα αποδοτικό εργαλείο μετάβασης, υπό την προϋπόθεση ότι υποστηρίζονται από επαρκές δίκτυο φόρτισης και υπεύθυνη χρήση από τους οδηγούς.


Πηγή