Σούπερ μάρκετ: Πώς οι ανατιμήσεις έφεραν αύξηση τζίρου το 2022

Άνοδο 6,3% εμφάνισε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ για το σύνολο του 2022, η οποία οφείλεται ωστόσο στις έντονες πληθωριστικές πιέσεις καθώς οι πωλήσεις ανά τεμάχιο παρουσίασαν αρνητικό πρόσημο, στο -0,6%.

Τα στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ που καταγράφουν αναλυτικά τα τρίμηνα του έτους, δείχνουν ότι η πληθωριστική πίεση στον κλάδο των FMCGs (ταχυκίνητα αγαθά) από το +1,6% που σημειώθηκε το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκε στο +10,9% κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το τρίτο τρίμηνο του έτους ο τουρισμός φαίνεται να έπαιξε σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση, καθώς παρά τον διπλασιασμό σχεδόν του επιπέδου της μέσης τιμής σε σχέση με το β’ τρίμηνο, η ζήτηση παρουσίασε θετικό πρόσημο στο +1,1%.


Πηγή