Οι εξετάσεις διενεργήθηκαν σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’ τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το υπουργείου Παιδείαςγια τις επιδόσεις των μαθητών στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών έδειξαν ότι:
Για τους μαθητές του Δημοτικού το 73% του συνόλου των απαντήσεων στη Γλώσσα ήταν σωστές, αν και παρατηρήθηκαν προβλήματα στο Συντακτικό, ενώ στα Μαθηματικά οι σωστές απαντήσεις ήταν στο 66,5%.
Για τους μαθητές των Γυμνασίων το 57% των απαντήσεων για τη Γλώσσα ήταν σωστές ενώ ακόμα πιο χαμηλές ήταν οι επιδόσεις στα Μαθηματικά με μόνο το 45,4% να δίνει σωστή απάντηση στα θέματα που τέθηκαν.
Συγκεκριμένα για τις επιδόσεις των μαθητών του Δημοτικού αναφέρεται ότι
Στη Γλώσσα, τα υψηλότερα ποσοστά σωστών και μερικώς σωστών απαντήσεων εμφανίζονται στο πεδίο «Λεξιλόγιο» και τα χαμηλότερα στο πεδίο «Γραμματική- Συντακτικό».
Στα Μαθηματικά, τα υψηλότερα ποσοστά σωστών και μερικώς σωστών απαντήσεων εμφανίζονται στο πεδίο «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων» και τα χαμηλότερα στο πεδίο «Επίλυση προβλημάτων».
Για τις επιδόσεις των μαθητών Γυμνασίου αντίστοιχα αναφέρεται ότι:
Στη Γλώσσα, τα υψηλότερα ποσοστά σωστών και μερικώς σωστών απαντήσεων εμφανίζονται στο πεδίο «Λεξιλόγιο» και τα χαμηλότερα στο πεδίο «Γραμματική- Συντακτικό».
Στα Μαθηματικά, τα υψηλότερα ποσοστά σωστών και μερικώς σωστών απαντήσεων εμφανίζονται στο πεδίο «Τρίγωνα, τετράπλευρα, σχέσεις & ιδιότητες» και τα χαμηλότερα στο πεδίο «Τετραγωνικές ρίζες, δυνάμεις».
Στόχος των Εθνικών εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα ήταν η διερεύνηση των γνώσεων και δεξιοτήτων που έχουν αποκτήσει οι μαθητές και οι μαθήτριες σε θέματα Γλώσσας και Μαθηματικών, σύμφωνα με τους στόχους και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά περιγράφονται στα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ).
Τα θέματα των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα ήταν διατυπωμένα, έτσι ώστε:
(α) να αναδείξουν ποιους από τους επιδιωκόμενους στόχους των ΠΣ επιτυγχάνουν σε υψηλότερο βαθμό οι μαθητές και οι μαθήτριες,
(β) να εντοπίσουν ποιους από τους στόχους δυσκολεύονται να επιτύχουν και
(γ) να προσδιορίσουν τις αιτίες στις οποίες δυνητικά οφείλονται οι εντοπιζόμενες δυσκολίες. Οι πληροφορίες αυτές είναι αναγκαίες για τη διαμόρφωση εστιασμένων παρεμβάσεων άρσης των μαθησιακών δυσκολιών που εντοπίστηκαν και θα αξιοποιηθούν κατά τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
cnn.gr