Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, ο σμηναγός Στάθης Τσιτλακίδης, κυβερνήτης του F-4 Phantom που έπεσε το πρωί της Δευτέρας (30/1) στη θαλάσσια περιοχή της Ανδραβίδας, θεωρείται νεκρός.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας
«Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοινώνει ότι σήμερα Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023, ολοκληρώθηκαν οι επιχειρήσεις έρευνας – διάσωσης για τον εντοπισμό και του κυβερνήτη του αεροσκάφους F-4E Phantom II, Σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη, 31 ετών, που ακολούθησαν το αεροπορικό δυστύχημα της 30ης Ιανουαρίου 2023, 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου της Ανδραβίδας.
Η συγκέντρωση και η ανάλυση των ευρημάτων, επιβεβαίωσαν τον θάνατό του».
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το πρωτόκολλο ερευνών, έπειτα από 72 ώρες οι έρευνες σταματούν. Ωστόσο στο παρελθόν αυτός ο χρόνος έχει επιμηκυνθεί για ακόμη δύο 24ωρα, φθάνοντας στις 120.
Οι έρευνες για τον εντοπισμό του 31χρονου πιλότου, δυστυχώς απέβησαν άκαρπες, αν και οι άνδρες του Λιμενικού «χτένισαν» τις προηγούμενες τρεις μέρες και νύχτες σπιθαμή προς σπιθαμή ολόκληρη την περιοχή όπου κατέπεσε το αεροσκάφος.
Η απαιτητική άσκηση «χαμηλής ναυτιλίας»
Στην Πολεμική Αεροπορία ψάχνουν όλα τα πιθανά αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία. Οι πρώτες αναφορές δείχνουν πως στην περιοχή επικρατούσε «θολούρα» και με δεδομένο ότι οι χειριστές πετούσαν σε ύψος μόλις 300 πόδια (100 μέτρα) από την επιφάνεια της θάλασσας δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να έπαθαν vertigo και να μπέρδεψαν ουρανό με θάλασσα. Αυτό είναι και ένα ερώτημα στους αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας που ίσως εξηγεί και το γεγονός ότι το Phantom καρφώθηκε «αφρενάριστο» στη θάλασσα με ταχύτητα 800 χλμ./ώρα.
Η άσκηση «χαμηλής ναυτιλίας» είναι από τις πλέον απαιτητικές για τους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας. Γίνεται με στόχο την εξοικείωση των ιπτάμενων σε δύσκολες συνθήκες και πέταγμα σε χαμηλό ύψος πάνω από τη θάλασσα, ώστε αν βρεθούν σε αντίστοιχη κατάσταση σε πραγματικές συνθήκες αερομαχίας, οι πιλότοι να ξέρουν πώς να μην εντοπιστούν από εχθρικά ραντάρ.
Οι συνθήκες των πτήσεων είναι πραγματικά δύσκολες γιατί περιλαμβάνουν υψηλές ταχύτητες, μεγάλες κλίσεις και στροφές με πολλά G. Και όλα αυτά σε πολύ χαμηλό ύψος. Επομένως οποιαδήποτε βλάβη στο αεροπλάνο, όπως για παράδειγμα μία βλάβη στο πηδάλιο, τους κινητήρες ή οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να αποδειχθεί μοιραία, καθώς ο πιλότος δεν έχει καθόλου χρόνο να αντιδράσει.
cnn.gr









