Peugeot E-208 GTi: Το γαλλικό GTi είναι πλέον ηλεκτρικό!

Τέσσερα χρόνια μετά την απόσυρση του 208 GTi, η Peugeot επαναφέρει ένα από τα πιο εμβληματικά της μοντέλα, προσαρμοσμένο στην ηλεκτρική εποχή. Το νέο E-208 GTi παρουσιάστηκε επίσημα στις 24 Ώρες του Le Mans, εκεί όπου η Peugeot έχει σημειώσει σημαντικές επιτυχίες.

Το ηλεκτρικό GTi ναι μεν βασίζεται στο γνώριμο Ε-208, αλλά διαθέτει πολλέ διαφοροποιήσεις από την Peugeot Sport. Ο ηλεκτροκινητήρας των 280 ίππων και των 345 Nm -ο ίδιος με αυτόν της Alfa Romeo Junior Veloce- στέλνει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς μέσω μπλοκέ διαφορικού, εξασφαλίζοντας ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δεύτερα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Από εκεί και πέρα τα μετατρόχια εδώ είναι πιο φαρδιά και η απόσταση από το έδαφος πιο μικρή (κατά 30 χιλιοστά), ενώ αλλαγές έχουν γίνει τόσο στις ρυθμίσεις της ανάρτησης με τα υδραυλικά πλέον στοπ όσο και σε αυτές του συστήματος διεύθυνσης για πιο σπορ αίσθηση και συμπεριφορά.

Οπτικά το Ε-208 GTi ξεχωρίζει χάρη στο ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος, τον πίσω διαχύτη με τις κόκκινες λεπτομέρειες και το φως ομίχλης, τους τροχούς των 18 ιντσών που παραπέμπουν άμεσα στο 205 GTi 1.9 και τα φρένα με τους δίσκους των 355 χιλιοστών και τις τετραπίστονες δαγκάνες.

peugeot-e-208-gti-2025-(6).jpg

Στο εσωτερικό, η αισθητική παραπέμπει στα GTi των ’80s και ’90s, με μπάκετ καθίσματα σε κόκκινη/μαύρη Αλκαντάρα, κόκκινες ραφές και σπορ λεπτομέρειες. Το ταμπλό διατηρεί την κλασική διάταξη του e-208, με σπορ γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και νέο μενού.

Φυσικά θα υπάρχει και τεχνητός ήχος μέσω των ηχείων, που θα προσαρμόζεται στο στυλ οδήγησης και θα έχει και δυνατότητα απενεργοποίησης.

peugeot-e-208-gti-2025-(5).jpg

Η μπαταρία των 54 kWh παραμένει ίδια, αλλά με βελτιωμένη θερμική διαχείριση και ανάκτηση ενέργειας με τεχνολογία από τους αγώνες. Η αυτονομία φτάνει τα 350 χιλιόμετρα, ενώ η φόρτιση από το 20 στο 80% ολοκληρώνεται σε λιγότερα από 30 λεπτά μέσω ταχυφορτιστή 100 kW.

peugeot-e-208-gti-2025-(8).jpg

Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος, περιλαμβάνοντας i-Connect Advanced, πλοήγηση TomTom, φωνητικές εντολές, Apple CarPlay και Android Auto, λειτουργία V2L για τροφοδοσία εξωτερικών συσκευών, Trip Planner και σύνδεση με την εφαρμογή MyPeugeot.

peugeot-e-208-gti-2025-(10).jpg

Ο Jean-Marc Finot, επικεφαλής της Stellantis Motorsport, δήλωσε πως το νέο GTi παραμένει πιστό στο DNA του, ενώ η Peugeot αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο και για θερμική έκδοση, εφόσον υπάρξει ζήτηση.

Όσο για την τιμή του Peugeot E-208 GTi αναμένεται να ξεπερνά τις 40.000 ευρώ.

peugeot-e-208-gti-2025-(12).jpg


Πηγή