Ολοκληρώθηκε η πρώτη εβδομάδα των πανελληνίων εξετάσεων με τους υποψήφιους των ΓΕΛ να διαγωνίζονται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, ενώ οι υποψήφιοι των Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑΛ, σε Νέα Ελληνικά και Μαθηματικά.
Όσον αφορά το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, τα πρώτα τρία θέματα ήταν σχετικά αναμενόμενα, όπως περιγράφει στο CNN Greece ο κ. Γιώργος Χρυσουδάκης, Φιλόλογος και Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Ομίλου Φροντιστηρίων «Πουκαμισάς». Τα θέματα των Νέων Ελληνικών στα ΕΠΑΛ, με θέμα την υγιεινή διατροφή στις μέρες μας, είχαν μέτρια δυσκολία, ενώ στα Μαθηματικά, οι διαγωνιζόμενοι των ΕΠΑΛ, μπορούσαν να γράψουν ακόμα και άριστα, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας
Τα τρία κείμενα στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές ήταν τα εξής:
- Ένα απόσπασμα με τίτλο «Γιατί να μαθαίνουμε ιστορία;» από τον πρόλογο του βιβλίου του Ραϋμόνδου Αλβανού υπό τον τίτλο «Ο ελληνικός εμφύλιος. Μνήμες σε πόλεμο και σύγχρονες πολιτικές ταυτότητες» (2022, εκδόσεις Επίκεντρο)
- ένα απόσπασμα με τίτλο «Θυμάμαι, άρα ζω;» από την ομιλία της Κικής Δημουλά που περιλαμβάνεται στο βιβλίο «Εκλήθην ομιλήτρια» (2022, Εκδόσεις Ίκαρος, σσ. 156, 158, 159)
- ένα απόσπασμα με τίτλο «Οικογενειακή ιστορία» από το διήγημα του Θανάση Βαλτινού υπό τον τίτλο «Επείγουσα ανάγκη ελέου» (2016, Εκδόσεις Εστία, σσ. 41, 42)
Το Δ’ μέρος, όμως, δηλαδή η έκθεση, είχε την μεγαλύτερη δυσκολία, γιατί δεν ήταν αναμενόμενο. Ωστόσο, σύμφωνα με τον καθηγητή τα ζητούμενά του ήταν σαφή.
Όπως εξήγησε στην κάμερα του CNN Greece:
«Το τελευταίο θέμα, το Δ της παραγωγής λόγου, η σημασία της ιστορικής συνείδησης για την πορεία των ανθρώπων και των λαών δεν μπορώ να πω ότι ήταν αναμενόμενο, ωστόσο με σιγουριά μπορώ να πω ότι τα ζητούμενά του ήταν σαφή.
Το δεύτερο ζητούμενο ήταν πιο απαιτητικό από το πρώτο καθώς σε τέτοια ζητούμενα βιωματικού χαρακτήρα, τα παιδιά παραδοσιακά δυσκολεύονται να αναπτύξουν τις απόψεις τους.
Εκεί, οι μαθητές θα έπρεπε να γράψουν βιωματικούς τρόπους, με τους οποίους μπορούν οι νέοι να έρθουν σε μια πιο άμεση επαφή με την ιστορία, την ιστορική συνείδηση και τη μνήμη.
Τα παιδιά έπρεπε να προσέξουν πως πραγματικά οι τρόποι που θα επιλέξουν να είναι βιωματικοί, όπως πχ επισκέψεις σε μνημεία, ημερίδες του σχολείου με το αντίστοιχο θέμα, εργασίες οι οποίες αναφέρονται στην ιστορική συνείδηση και μνήμη».
Κλιμακούμενης δυσκολίας τα θέματα των Νέων Ελληνικών στα ΕΠΑΛ
Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ είχαν να προσεγγίσουν δύο κείμενα. Ένα Νεοελληνικής Γλώσσας και ένα Λογοτεχνίας, τα οποία και τα δύο είχαν ως θέμα την υγιεινή διατροφή στις μέρες μας. Στην πρώτη περίπτωση ένα κείμενο από την WWF – Ελλάς το οποίο αναφερόταν στις διατροφικές συνήθειες της σύγχρονης εποχής και καταδείκνυε την αξία της υγιεινής διατροφής.
Αντίστοιχης θεματικής ενότητας ήταν και το κείμενο της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας που αφορούσε ένα απόσπασμα στο μυθιστόρημα της Σοφίας Νικολαΐδου «Στο τέλος νικάω εγώ».
Τα θέματα σχολίασε στο CNN Greece ο κ. Γιώργος Χρυσουδάκης Φιλόλογος και Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Ομίλου Φροντιστηρίων «Πουκαμισάς».
«Άριστα» για τους καλά διαβασμένους στα Μαθηματικά
Το Σάββατο 4 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάστηκαν σε θέματα των Μαθηματικών, τα οποία είχαν την αναμενόμενη δομή κι αν ένας υποψήφιος είχε προετοιμαστεί καλά, μπορούσε να γράψει και άριστα, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Οι εκπαιδευτικοί Γιάννης Μπαλάσης, ακαδημαϊκός – Υπεύθυνος Μαθηματικών ΕΠΑΛ και ο Γιώργος Χατζητέγας – Αντιπρόεδρος ομίλου Φροντιστηρίων «Πουκαμισάς»:σχολιάζουν τα θέματα στο CNN Greece.
Σύμφωνα με τον κ. Μπαλάση: «Υπήρχαν ασφαλώς και ερωτήματα που έναν μαθητή θα τον ξεχώριζαν με βάση το άριστα. Συγκεκριμένα, το δεύτερο θέμα που ήταν από το κεφάλαιο της στατιστικής ήταν αρκετά εύκολο στη διαχείριση. Υπήρχε ένα μικρό ζήτημα στο ερώτημα Β3 στο οποίο οι μαθητές έπρεπε να δικαιολογήσουν γιατί ένα δείγμα αριθμών είναι ομοιογενές. Παρ΄όλα αυτά με αλγεβρικές πράξεις θα μπορούσαν να το λύσουν. Θα μπορούσε ωστόσο να είχε δοθεί και προσεγγιστικά η τιμή του ρίζα 2 που βρισκόταν στο ερώτημα. Θα διευκόλυνε τους μαθητές».
«Το θέμα Γ ήταν κλασικό από το κεφάλαιο της ανάλυσης, δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο και το θέμα Δ ήταν ένα συνδυαστικό από το κεφάλαιο της ανάλυσης και της στατιστικής στο οποίο οι μαθητές έπρεπε να γνωρίζουν την ερμηνεία της κανονικής κατανομής και των παραμέτρων της και λόγω της συνδυαστικότητας στο θέμα υπήρχαν ερωτήματα τα μπορεί να δυσκόλεψαν τους μαθητές αλλά όχι κάτι ακραίο», συνέχισε ο μαθηματικός.
Αύριο Δευτέρα, 6 Ιουνίου 2022 οι υποψήφιοι των ΓΕΛ εξετάζονται στα μαθήματα Αρχαία Ελληνικά και Μαθηματικά.
cnn.gr