Σε μια εξέλιξη που μέχρι πριν από λίγο καιρό θεωρούνταν απίθανη αλλά πλέον ενισχύεται και από τις τελευταίες εξελίξεις που θέλουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να διατηρούνται και πέρα από το 2035, η Porsche είναι έτοιμη να μην έχει μόνο ηλεκτρικές εκδόσεις για τις ολοκαίνουργιες 718 Boxster και Cayman.
Η κίνηση αυτή συνιστά μία από τις πιο ηχηρές στρατηγικές αναδιπλώσεις στη σύγχρονη ιστορία της γερμανικής εταιρείας και αντικατοπτρίζει τη γενικότερη επαναξιολόγηση που βρίσκεται σε εξέλιξη σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία γύρω από τον ρυθμό και τον τρόπο της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.
Η παραγωγή της τέταρτης γενιάς των 718 ολοκληρώθηκε πρόσφατα, με τις ηλεκτρικές διαδόχους τους να έχουν ήδη εξελιχθεί βασιζόμενες στη νέα πλατφόρμα PPE Sport. Ωστόσο, η αισθητή επιβράδυνση της ζήτησης για αμιγώς ηλεκτρικά σπορ μοντέλα, σε συνδυασμό με την ανάγκη διατήρησης των όγκων πωλήσεων και της υψηλής κερδοφορίας, οδήγησε την Porsche σε επανεξέταση των αρχικών της επιλογών.
Γεγονός πάντως είναι πως η εταιρεία είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο συνέχισης μόνο των πιο «συλλεκτικών» εκδόσεων, όπως οι RS και GT4 RS. Πλέον όμως και σύμφωνα με πληροφορίες από το Weissach, το πλάνο διευρύνεται σημαντικά.
Το εγχείρημα μόνο απλό δεν είναι. Η ηλεκτρική αρχιτεκτονική της PPE Sport βασίζεται σε ένα επίπεδο δάπεδο και με τη μπαταρία να παίζει δομικό ρόλο, λύσεις που εξασφαλίζουν εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους αλλά αφήνουν ελάχιστα περιθώρια για μια παραδοσιακή μηχανολογική διάταξη.
Η λύση που μελετάται περιλαμβάνει την εξέλιξη ενός καινούργιου δαπέδου, με ανασχεδιασμένο πίσω τμήμα και ειδικά εξελιγμένο υποπλαίσιο για κινητήρα και κιβώτιο.
Ουσιαστικά θα προκύψει ένα διαφορετικό «πίσω μισό» αυτοκίνητο, ενώ ως επικρατέστερη επιλογή για τον κινητήρας φέρεται μια εξελιγμένη εκδοχή του ατμοσφαιρικού 6κύλινδρου μπόξερ των 4.000 κυβικών που θα προσεγγίζει τους 500 ίππους.
Πηγή









