Ο Ακίο Τογιόντα προειδοποιεί για τους κινδύνους της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ο Ακίο Τογιόντα, πρόεδρος της Toyota και εγγονός του ιδρυτή της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, παραμένει σταθερά αντίθετος στην απόλυτη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.

Ο ίδιος εκφράζει έντονο σκεπτικισμό απέναντι στην απόρριψη των κινητήρων εσωτερικής καύσης, υπογραμμίζοντας ότι μια τέτοια επιλογή θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρές κοινωνικές και οικονομικές αναταράξεις. Ειδικά δε σε ό,τι αφορά την απώλεια εκατομμυρίων θέσεων εργασίας στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.

Σε μια περίοδο που η αυτοκινητοβιομηχανία πιέζεται να στραφεί πλήρως προς τα ηλεκτρικά οχήματα, ο Τογιόντα υπερασπίζεται τη στρατηγική των υβριδικών, τα οποία θεωρεί πιο ρεαλιστική και –υπό προϋποθέσεις– πιο φιλική προς το περιβάλλον λύση.

Όπως σημειώνει, στις χώρες όπου η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται κυρίως από θερμικά εργοστάσια, όπως συμβαίνει ακόμη στην Ιαπωνία, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να έχει μεγαλύτερο αποτύπωμα άνθρακα από ένα σύγχρονο υβριδικό.

Χαρακτηριστικά, επισημαίνει ότι τα 27 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα που έχει διαθέσει η Toyota από το 1997 έχουν συνολικό αποτύπωμα αντίστοιχο με μόλις 9 εκατομμύρια ηλεκτρικά. Με άλλα λόγια, «κάθε EV ρυπαίνει όσο τρία υβριδικά», όπως λέει. Αν η Ιαπωνία είχε προχωρήσει στην παραγωγή 9 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών αντί για υβριδικών, οι εκπομπές ρύπων, υποστηρίζει, θα είχαν στην πραγματικότητα αυξηθεί.

Παρά τις πιέσεις και την κριτική που ασκείται για τον «τεχνολογικό συντηρητισμό» της, η Toyota διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στην παγκόσμια αγορά για πέμπτη συνεχή χρονιά (2024), με αιχμή τα υβριδικά και τα θερμικά της μοντέλα.

TOYOTA-SUPRA-FINAL-EDITION.jpg

Η στρατηγική της εταιρείας βασίζεται στην τεχνολογική πολύ-συλλεκτικότητα, με επενδύσεις τόσο σε υβριδικά και σε ηλεκτρικά μοντέλα (σειρά bZ), όσο και στο υδρογόνο -σε συνεργασία με τη BMW- καθώς και σε αυτά με πιο σπορ προσανατολισμό (Supra, Celica, MR2) που δίνουν έμφαση στην οδηγική ευχαρίστηση.

«Ένα αυτοκίνητο που δεν είναι διασκεδαστικό, δεν είναι πραγματικό αυτοκίνητο», δηλώνει χαρακτηριστικά ο CEO της Toyota. Σε μια εποχή που οι περισσότεροι κατασκευαστές στοιχηματίζουν μονοσήμαντα στην πρίζα, η Toyota ακολουθεί τον δικό της, πολυδιάστατο δρόμο – και προς το παρόν, φαίνεται πως δικαιώνεται.


Πηγή