Νότια Κορέα: Σε αναζήτηση απαντήσεων για το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα

Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας φαίνεται να επιμένει στην εκδοχή της σύγκρουσης με πουλιά εν πτήσει που προκάλεσαν πρόβλημα στο αεροσκάφος.

«Ο πύργος ελέγχου προειδοποίησε τον πιλότο με τη φράση «προσοχή δραστηριότητα πτηνών». Στις 8:59 ο πιλότος ανέφερε κήρυξη έκτακτης ανάγκης και αναστροφή λόγω χτυπήματος από πουλί. Ο πιλότος είπε «Mayday, Mayday, Mayday» τρεις φορές και χρησιμοποίησε τους όρους «χτύπημα από πουλί» και «αναστροφή»», ανέφερε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών της Νότιας Κορέας, Κανγκ Τζουν Χιουν.

Στο μικροσκόπιο και τα 101 Μπόινγκ 737 της Νότιας Κορέας

Στην υπόθεση όμως υπάρχει μια ανατροπή.

Οι αρχές της Νότιας Κορέας ανακοίνωσαν πως σχεδιάζουν «ειδικές επιθεωρήσεις» και των 101 Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται στη χώρα.

Μερικές ώρες μετά την πολύνεκρη τραγωδία, άλλο ένα Boeing της Jeju που έκανε εσωτερική πτήση στη Νότια Κορέα παρουσίασε επίσης πρόβλημα με το σύστημα προσγείωσής του.

Ερωτήματα πάντως προκαλεί στους ειδικούς εμπειρογνώμονες και η παρουσία του τσιμεντένιου τοίχου στο τέλος του αεροδιαδρόμου που φαίνεται σε αυτές τις δορυφορικές φωτογραφίες.

«Είμαι αρκετά σοκαρισμένος. Γιατί ότι κι αν συνέβη στο αεροσκάφος και ο πιλότος δεν μπορούσε να κατεβάσει τα πτερύγια και τους τροχούς για την προσγείωση, δεν ήταν αυτό που προκάλεσε τον θάνατο των επιβατών. Οι επιβάτες σκοτώθηκαν επειδή χτύπησαν μια συμπαγή κατασκευή ακριβώς στο τέλος του διαδρόμου. Εκεί όπου δεν θα έπρεπε να υπάρχει μια συμπαγής κατασκευή», υπογράμμισε ο ειδικός σε θέματα αεροπορίας, Ντέιβιντ Λέαρμαουντ.

«Έπρεπε να πάει πολύ γρήγορα. Γι’ αυτό έφυγε και μετά το τέλος του διαδρόμου. Κι επειδή κάποιες φορές τα αεροπλάνα φεύγουν από τον διάδρομο, δεν βάζεις συμπαγείς κατασκευές ακριβώς στο τέλος του διαδρόμου», συνέχισε.

Τα δραματικά δευτερόλεπτα πριν το τέλος

Σύμφωνα με τα έγγραφα που έχουν διαρρεύσει, στις 8 και 57 ο πύργος ελέγχου προειδοποίησε τον πιλότο για τον κίνδυνο σύγκρουσης με πουλιά στον αέρα.

Δυο λεπτά αργότερα, στις 8 και 59 ο πιλότος εξέπεμψε σήμα κινδύνου και στις 9 και 3 το αεροπλάνο συνετρίβη.

Δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή ένας επιβάτης φαίνεται να έστειλε μηνύματα σε συγγενή του.

Προς επιβεβαίωση του μηνύματος του επιβάτη που μιλάει για πουλί που κόλλησε στο φτερό έρχεται ένα ακόμη βίντεο.

Στο κλειστό γήπεδο της πόλης Μουάν όπου εκτυλίχθηκε η τραγωδία, ο κόσμος αφήνει λουλούδια και κεριά σε ένα ειδικό σημείο που έχει φτιαχτεί για τα θύματα.

Η χειρότερη αεροπορική τραγωδία της Νότιας Κορέας από το 1997

Η εν λόγω τραγωδία χειρότερη που έχει δει η Νότια Κορέα από το 1997, όταν ένα Boeing 747 της Korean Airlines συνετρίβη στη ζούγκλα του Γκουάμ, με αποτέλεσμα να χάσουν 228 ζωές.

Μάλιστα το τραγικό αυτό συμβάν έρχεται και σε μια περίοδο εξαιρετικής πολιτικής αστάθειας για την χώρα.

Ο μεταβατικός πρόεδρος της χώρας επισκέφθηκε το αεροδρόμιο της Μουάν, όπου οι συγγενείς των θυμάτων περιμένουν σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο μέσα στην απόγνωση να πάρουν τις σορούς των δικών τους ανθρώπων.

Κάτι που καθυστερεί με αποτέλεσμα να εντείνεται η οδύνη τους.

Στο επίκεντρο των ερευνών η Boeing

Τις τελευταίες ώρες βέβαια τα βλέμματα είναι στραμμένα στην Boeing.

Οι νοτιοκορεάτικες αρχές θα ελέγξουν και τα 101 αεροπλάνα της Boeing που πετούν στην χώρα. Αυτό έχει προκαλέσει άγχος στους παγκόσμιους κύκλους της αεροπλοΐας.

Την τελευταία φορά που υπήρξε πρόβλημα με την Boeing είχε δημιουργηθεί μια τεράστια παγκόσμια κρίση και ένα σκάνδαλο μεγατόνων στην παγκόσμια αεροπλοΐα.

Πρόκειται για την πτώση της Lion Air τον Οκτώβριο του 2018 και την συντριβή των Αιθιοπικών αερογραμμών τον Μάρτιο του 2019 με 346 νεκρούς συνολικά και το σκάνδαλο με τις έρευνες που ακολούθησαν.


Πηγή