Νέο DS 3 E-Tense: Πολυτέλεια και σεβασμός στο περιβάλλον

Τo DS 3 είναι ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα μοντέλα της DS Automobiles, της μάρκας πολυτελείας της Stellantis, ενώ παράλληλα διαθέτει έναν έντονο χαρακτήρα SUV. Χάρη στην αυξημένη απόστασή του από το έδαφος και κατά συνέπεια και την υψηλή θέση οδήγησής του, τους μεγάλους τροχούς και τα χαρακτηριστικά προστατευτικά του αμαξώματός του.

Ταυτόχρονα οι compact εξωτερικές διαστάσεις -το μήκος του είναι μόλις 4,12 μέτρα- του εξασφαλίζουν μια ιδιαίτερη ευελιξία μέσα στην πόλη, στοιχείo που αυξάνει κατακόρυφα την πρακτικότητα και μάλιστα χωρίς συμβιβασμούς στους χώρους. Τόσο για τους επιβάτες όσο και τις αποσκευές τους (το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 350 λίτρων).

Το DS 3 όμως είναι και ένα από τα ελάχιστα premium μοντέλα της κατηγορίας του, κάτι φυσικά που ισχύει ακόμα περισσότερο για την ηλεκτρική του έκδοση: Την DS 3 E-Tense.

Στην τελευταία της εκδοχή μάλιστα, είναι ακόμα πιο εξελιγμένη, αποδοτική και αποτελεσματική, με καινούργιο ηλεκτρικό μοτέρ, νέα μπαταρία και ακόμα πιο γρήγορη φόρτιση.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, πως οι μηχανικοί της γαλλικής premium μάρκας, έχουν εκμεταλλευθεί και αξιοποιήσει όλη την τεχνογνωσία και τεχνολογία που έχουν αποκομίσει από τη μακροχρόνια εμπλοκή και τα δύο πρωταθλήματα της μάρκας, στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula E.

Η μοναδική αυτονομία που προσφέρει

Η μπαταρία των 54,0 kWh διαθέτει μια σοφιστικέ διαχείριση της θερμότητας, κάτι που σε συνδυασμό με την ύπαρξη αντλίας θερμότητας, την υψηλή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα αλλά και την προσοχή που έχει δοθεί στην αεροδυναμική, αυξάνει ιδιαίτερα την αυτονομία.

Το DS 3 E-Tense λοιπόν, μπορεί με μια και μόνο φόρτιση να καλύψει μέχρι και 402 χιλιόμετρα. Αν μάλιστα κινείται αποκλειστικά στην πόλη, η τιμή αυτή ξεπερνά τα 575 χιλιόμετρα, χάρη στο πολύ καλό σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα που διαθέτει. Το λεγόμενο άγχος της αυτονομίας λοιπόν, πρακτικά δεν υφίσταται, ενώ τις 2 ή 3 φορές τον μήνα, με βάση το μέσο όρο των χιλιομέτρων που διανύουν οι Έλληνες μηνιαίως, που το DS 3 E-Tense θα πρέπει να φορτίσει, η διαδικασία θα ολοκληρωθεί ιδιαίτερα γρήγορα.

Ενδεικτικό παράδειγμα, είναι το γεγονός ότι σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) με ισχύ 100 kW, η φόρτιση έως το 80% της ενεργειακής χωρητικότητας θα διαρκέσει περίπου 25 λεπτά. Αντίστοιχα γρήγορη είναι και η οικιακή φόρτιση σε wallbox χάρη στον ενσωματωμένο εσωτερικό φορτιστή των 11 kW.

Με τον εξελιγμένο ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων και των 260 Nm, το DS 3 δεν έχει φυσικά κανένα πρόβλημα να ακολουθήσει τη ροή της κίνησης μέσα στην πόλη ή να κινήσει γρήγορα και απροβλημάτιστα το DS 3 E-Tense και στις Εθνικές Οδούς. Κάτι που διαφαίνεται και από τις πολύ καλές επιδόσεις του, μιας και το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 8,7 δεύτερα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ ώρα.

Χαρακτηριστικό του DS 3 Ε-Τense, τόσο λόγω της ηλεκτροκίνησης όσο και της εξελιγμένης αεροδυναμικής του, είναι η ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό του, η οποία ενισχύει ακόμα περισσότερο τον premium χαρακτήρα του.

Η αίσθηση πολυτέλειας και η high tech διάσταση

Η κορυφαία ηχομόνωση και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με στοιχεία, όπως τα υψηλής ποιότητας υλικά, τα διακοσμητικά στοιχεία «Clous de Paris» σε μοτίβο υψηλής ωρολογοποιίας, οι επενδύσεις σε δέρμα Nappa με διαμόρφωση «Bracelet», αλλά και οι διακοσμητικές ραφές σε σχήμα μαργαριταριού, που έχουν προκύψει με την τεχνική «Point Perle», συνηγορούν στην αίσθηση πολυτελείας στο εσωτερικό του DS 3, που συνδυάζεται και με μια έντονη high tech διάσταση.

Ανάμεσα στα «έξυπνα» χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται φυσικά η μεγάλη, στάνταρ οθόνη των 10,3 ιντσών του πολύ καλού συστήματος infotainment DS Iris System στο κέντρο του ταμπλό καθώς και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7,0 ιντσών. Ο τελευταίος, όπως και η κεντρική οθόνη άλλωστε, είναι πλήρως παραμετροποιήσιμος.

Από εκεί και πέρα, το παρόν δίνουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης και όλα τα διαθέσιμα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης.

Μάλιστα το DS 3 είναι το μοναδικό αυτοκίνητο της κατηγορίας του που διαθέτει αερόσακους και για τους πίσω επιβάτες (συνολικά έχει 8 αερόσακους) -κάτι που έχει τη δική του βαρύτητα αν αναλογιστεί κανείς πως στο πίσω κάθισμά μετακινούνται πολλές φορές παιδιά.

Επίσης είναι και το μοναδικό με σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, ενώ άξιο λόγου και αναφοράς είναι και το ότι το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας της 3ης γενιάς που διαθέτει αντιλαμβάνεται τα όρια του δρόμου και δεν χρειάζεται διαγραμμίσεις για να λειτουργήσει.

Η τεχνολογική πρωτοπορία του DS 3 φαίνεται και από το γεγονός πως το σύστημα infotainment μπορεί να ενσωματώσει και Τεχνητή Νοημοσύνη (ChatGPT).

Φυσικά, όπως περιμένει κανείς από ένα premium μοντέλο, υπάρχουν πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, καθώς και ένα κορυφαίο ηχοσύστημα με 12 ηχεία της καταξιωμένης γαλλικής εταιρείας Focal.

Τα εξωτερικά χαρακτηριστικά που γοητεύουν

Ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του DS 3 πάντως, αντικατοπτρίζεται και στην εξωτερική του εμφάνιση, με την εμφατική του μάσκα, τα φώτα LED -προαιρετικά οι προβολείς είναι οι κορυφαίοι LED Matrix που έχουν εμβέλεια που φτάνει τα εντυπωσιακά 335 μέτρα, ενώ τα ιδιαίτερα φώτα ημέρας δημιουργούν μια έντονη φωτεινή ταυτότητα- αλλά και την μπάρα με την επωνυμία της μάρκας που συνδέει τα πίσω φώτα.

Χαρακτηριστικές και μοναδικές στην κατηγορία του, είναι βέβαια και οι αναδυόμενες χειρολαβές που εμφανίζονται μόλις το DS 3 ξεκλειδώσει και ο οδηγός και οι επιβάτες του είναι έτοιμοι να εισέλθουν σε έναν κόσμο υψηλής αισθητικής και πολυτέλειας, ο οποίος συνδυάζεται με σχετικά μικρές διαστάσεις που εξασφαλίζουν την ευελιξία και την πρακτικότητα, την ίδια στιγμή που οι μετακινήσεις με το DS 3 E-Tense γίνονται με μηδενική επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Φιλικές ως προς το περιβάλλον, χάρη στις εξαιρετικά περιορισμένες εκπομπές ρύπων τους είναι και οι εκδόσεις του DS 3 με τους προηγμένους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου -διαθέσιμοι και με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων- οι τιμές των οποίων ξεκινούν από τις 29.900 ευρώ. Η ηλεκτρική έκδοση ωστόσο, ξεκινά από τις 38.800 ευρώ με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και την απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου.


Πηγή