Κινητό τηλέφωνο αγόρασε 1 στους 2 Έλληνες πολίτες τον τελευταίο χρόνο.
Όπως αναφέρει το ΣΕΠΕ, το 44% δηλώνει ότι αγόρασε μια κινητή συσκευή το προηγούμενο 12 μηνο. Από τις ηλεκτρονικές συσκευές, που αγοράζουν οι Έλληνες, το κινητό ήταν μακράν η πιο δημοφιλής.
Η Ελλάδα προηγήθηκε του μέσου όρου 19 χωρών, καταλαμβάνοντας την 5η θέση στις αγορές smartphones. Στην ερώτηση ” ποια ηλεκτρονική συσκευή αγοράσατε το τελευταίο 12 μηνο ” το 44% απάντησε το κινητό τηλέφωνο, με τον μέσο όρο σε 18 άλλες χώρες να είναι στο 32%. Στο μεταξύ, το 22% των Ελλήνων απάντησε πως το τελευταίο 12μηνο αγόρασε μια συσκευή τηλεόρασης, το 17% ηλεκτρονικό υπολογιστή ή laptop, το 17% smart watches και ένα 15% ότι αγόρασε tablet.
Σε διεθνές επίπεδο, το 32% απάντησε ότι αγόρασε ένα κινητό τηλέφωνο τους προηγούμενους 12 μήνες, το 15% ότι απέκτησε μια νέα τηλεόραση, το 17% ότι αγόρασε ηλεκτρονικό υπολογιστή ή laptop, το 14% ότι πήρε ένα smart watch και το 12% ένα tablet.
Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari, η Ελλάδα προηγείται του μέσου όρου 19 χωρών, καταλαμβάνοντας την 5η θέση στις αγορές smartphones το τελευταίο 12 μηνο. Τα ποσοστά των Ελλήνων στην αγορά κινητού τηλέφωνου ξεπερνούν μόνο το Μεξικό και η Κίνα, όπου το 47% των καταναλωτών δηλώνει ότι αγόρασε κινητό τους προηγούμενους 12 μήνες. Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και στην Ινδία, τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 46% και 45%, ενώ η Ελλάδα ακολουθεί με 44%.
Τι κάνουν οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι
Στα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη, οι αγορές κινητών τηλεφώνων τους περασμένους 12 μήνες κινήθηκαν σε πολύ χαμηλότερα ποσοστά: 36% στην Ισπανία, 30% στην Ιταλία, 27% στη Σουηδία, 26% στη Γαλλία, 25% στη Γερμανία. Ακόμη χαμηλότερα είναι τα ποσοστά των Δανών και των Βρετανών, που αγόρασαν τον τελευταίο χρόνο κινητό τηλέφωνο: 23% και 19% αντίστοιχα.
Ο ρόλος της τιμής
Οι Έλληνες, όπως και οι υπόλοιποι πολίτες είχαν ως βασικό κριτήριο επιλογής ενός κινητού την τιμή και τα χαρακτηριστικά της συσκευής, ενώ το design έπεται σημαντικά ως κριτήριο αγοράς.
Έτσι, τα κριτήρια με τα οποία ο Έλληνας καταναλωτής αγόρασε μια συσκευή κινητού ήταν:
1. Ήταν σε πολύ καλή τιμή,
2. Είχε τα χαρακτηριστικά που θέλω,
3. Είναι μια μάρκα που εκτιμώ,
4. Είναι εύκολο στη χρήση,
5. Είχε δυνατότητα σύνδεσης/ενσωμάτωσης με άλλες συσκευές,
6. Είχε πολύ ωραίο Design,
7. Προσφέρει προστασία απορρήτου/ασφάλεια δεδομένων,
8. Ήταν το πιο τελευταίο Μοντέλο,
9. Μου άρεσε το χρώμα,
10. Είναι ένα προϊόν βιώσιμο/φιλικό προς το περιβάλλον.
Η φιλικότητα στο περιβάλλον φαίνεται να παίζει μικρό ρόλο κατά τη αγορά ενός κινητού τηλεφώνου, καθώς επικρατεί η άποψη ότι οι συσκευές, που βοηθούν τον πλανήτη, είναι πιο ακριβές. Παρ’ όλα αυτά, η σημαντικότητα της προστασίας του περιβάλλοντος ως κριτήριο επιλογής για μελλοντικές αγορές ηλεκτρονικών συσκευών παρουσιάζει αυξητική τάση τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς.
enikonomia.gr