Πρόστιμο στη Meta Platforms επέβαλε την Τρίτη η Νορβηγική Αρχή Προστασίας Δεδομένων για τις στοχευμένες διαφημίσεις που επιλέγονται με βάση τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών στο Facebook και το Instagram.
Από τις 14 Αυγούστου, η Meta καλείται να πληρώνει 1 εκατομμύριο νορβηγικές κορώνες (88.500 ευρώ) την ημέρα, ανακοίνωσε η Datatilsynet.
Η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ προσέφυγε πάντως κατά της απόφασης σε νορβηγικό δικαστήριο μεταδίδει το Reuters. Η εταιρεία ζητά προσωρινή εντολή, αίτημα που θα εξεταστεί στις 22 Αυγούστου.
Η επιβολή του προστίμου αποφασίστηκε μετά την «προσωρινή απαγόρευση του συμπεριφορικού μάρκετινγκ στο Facebook και το Instagram» για τρεις μήνες, απαγόρευση που ανακοινώθηκε από την αρχή δεδομένων στις 14 Ιουλίου, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Τόμπιας Γιουντίν, επικεφαλής του διεθνούς τμήματος της Datatilsynet.
«Διεισδυτική παρακολούθηση»
«Η συμπεριφορική διαφήμιση της Meta περιλαμβάνει διεισδυτική παρακολούθηση των χρηστών της, η οποία έχει αρνητικές συνέπειες στο δικαίωμά τους στην προστασία των δεδομένων και την ελευθερία ενημέρωσης» πρόσθεσε.
Η χρήση προσωπικών δεδομένων για τη στόχευση διαφημίσεων πλήττει ευάλωτες ομάδες όπως «οι νέοι, οι ηλικιωμένοι και τα άτομα με γνωσιακές διαταραχές».
Η Datatilsynet τόνισε ότι η Meta δεν μπορεί να συλλέγει δεδομένα χρηστών στη Νορβηγία και να τα χρησιμοποιήσει συμπεριφορική διαφήμιση, το κύριο επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθούν οι γίγαντες του Διαδικτύου.
Η Meta είχε προθεσμία μέχρι τις 4 Αυγούστου για να αποδείξει ότι εφαρμόζει μέτρα για να συμμορφωθεί με την νομοθεσία.
«Το πρόστιμο επιβάλλεται επειδή η Meta δεν έχει ακόμη συμμορφωθεί με την απαγόρευσή μας» ανέφερε ο Τόμπιας Γιουντίν.
Το πρόστιμο θα ισχύει μέχρι τις 3 Νοεμβρίου. Η Datatilsynet μπορεί να το καταστήσει μόνιμο παραπέμποντας την απόφασή της στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων
Μια τέτοια εξέλιξη ενδέχεται να διευρύνει το πεδίο εφαρμογής της απόφασης σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
Η Datatilsynet δεν έχει προβεί ακόμη σε αυτή την κίνηση.
Την περασμένη εβδομάδα, η Meta ανακοίνωσε ότι θα ζητά τη συναίνεση των χρηστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση πριν τα χρησιμοποιήσει για στόχευση διαφημίσεων.
Η Ευρώπη είναι σημαντική αγορά για τη Meta.
Στα τέλη του 2022, το Facebook είχε περίπου 300 εκατομμύρια ενεργούς καθημερινούς χρήστες στην Ευρώπη, από σύνολο 2 δισεκατομμυρίων παγκοσμίως, με τους Ευρωπαίους να αντιστοιχούν περίπου στο 1/5 των διαφημιστικών εσόδων της Meta.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Reuters / AFP / in.gr