Η Pagani Huayra Codalunga Speedster είναι γλυπτό σε τροχούς

Η Pagani επιστρέφει με μια ειδική έκδοση που ξεπερνά τα όρια της αυτοκινητοβιομηχανίας και αγγίζει την υψηλή τέχνη: Η νέα Huayra Codalunga Speedster είναι η ανοιχτή εκδοχή του σπάνιου coupé που είχε παρουσιαστεί το 2022.

Απαλλαγμένη από οροφή και αεροδυναμικά βοηθήματα η Codalunga Speedster ενσαρκώνει την πιο αγνή μορφή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της μάρκας. Με καμπύλες που παραπέμπουν στα αγωνιστικά των ’60s και προσεγμένες λεπτομέρειες η Codalunga Speedster δίνει την εντύπωση πως σχεδιάστηκε πρώτα ως έργο τέχνης και μετά ως αυτοκίνητο.

Το χαμηλό παρμπρίζ και οι καθρέφτες στα φτερά ενισχύουν τη ρετρό αίσθηση, ενώ για όσους το επιθυμούν διατίθεται και σταθερό κάλυμμα οροφής από πολυκαρβονικό «κρύσταλλο».

Οι εμβληματικές πόρτες αλά φτερά γλάρου (gullwing) του κουπέ έχουν αντικατασταθεί από συμβατικές, ενώ πίσω κυριαρχούν οι συνολικά έξι απολήξεις της εξάτμισης από τιτάνιο -τέσσερις τοποθετημένες ψηλά στο γνώριμο σχήμα της Pagani και δύο πιο χαμηλά, ενσωματωμένες στο διαχύτη.

pagani-huayra-codalunga-speedster-8.jpg

Η σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες δεν εξασφαλίζεται από μεγάλα αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά από την έξυπνη διαμόρφωση του δαπέδου με κανάλια τύπου NACA.

Το εσωτερικό παραπέμπει περισσότερο σε πολυτελές ατελιέ παρά σε αυτοκίνητο. Μαόνι, αλουμίνιο, ανθρακονήματα και πάρα πολλές χειροποίητες ραφές συνθέτουν έναν χώρο φτιαγμένο με τη λογική της υψηλής αισθητικής. Το τιμόνι και ο επιλογέας θυμίζουν έργα βιομηχανικού design, ενώ η χρωματική παλέτα εναρμονίζεται πλήρως με το αμάξωμα.

pagani-huayra-codalunga-speedster-14.jpg

Κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα, κρύβεται ένας bi turbo V12 της Mercedes-AMG, με 6.000 κυβικά, 864 ίππους και 1.100 Nm από τις μόλις 2.800 σ.α.λ. Η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω 7τάχυτου σειριακού κιβωτίου Xtrac.

Παρά το μήκος των σχεδόν πέντε μέτρων, το βάρος είναι μόλις 1.270 κιλά, χάρη στο προηγμένο πλαίσιο από ανθρακονήματα.

pagani-huayra-codalunga-speedster07-01.jpg

Η Huayra Codalunga Speedster δεν είναι απλώς ένα ακόμη συλλεκτικό hypercar. Είναι μια κινητή γλυπτική σύνθεση, μια σπάνια σύζευξη μηχανολογίας και αισθητικής, φτιαγμένη για όσους βλέπουν το αυτοκίνητο όχι ως μέσο, αλλά ως μέθεξη.


Πηγή