Η Lada επιστρέφει στο προσκήνιο με το Azimut, ένα νέο SUV

H Lada κάνει μια φιλόδοξη επιστροφή στην κατηγορία των SUV με το ολοκαίνουργιο Azimut, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα το 2026. Πρόκειται για το πρώτο νέο SUV της γνωστής ρωσικής μάρκας εδώ και πολλές δεκαετίες, σε μια προσπάθεια επανατοποθέτησης της μητρικής της Avtovaz σε μια αγορά που έχει αλλάξει δραστικά –και όπου τα γεωπολιτικά δεδομένα δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για λάθη.

Το Azimut υιοθετεί μια σύγχρονη σχεδιαστική γραμμή με έντονα στοιχεία, αιχμηρές γραμμές και LED φώτα που ενισχύουν τη δυναμική του παρουσία. Παρά τις διεθνείς κυρώσεις και τον περιορισμό στην πρόσβαση σε κρίσιμες τεχνολογίες, η Lada επένδυσε σημαντικά στην ανάπτυξη μιας νέας πλατφόρμας που βασίζεται σε μια τροποποιημένη εκδοχή της Vesta, ενσωματώνοντας πάνω από 1.000 νέα ή επανασχεδιασμένα εξαρτήματα.

Το εσωτερικό του Azimut συνδυάζει λειτουργικότητα και τεχνολογία. Διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη αφής 10,0 ιντσών για το σύστημα infotainment και λογισμικό που εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου σε συνεργασία με ρωσικές εταιρείες τους είδους – μια στρατηγική επιλογή που αντανακλά τη νέα εποχή «τεχνολογικής αυτάρκειας» της Ρωσίας. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, έξι ηχεία και προαιρετικά στοιχεία όπως πανοραμική ηλιοροφή, κάμερες 360 μοιρών και ασύρματη φόρτιση.

Αρχικά, το μοντέλο θα προσφέρεται με τρεις κινητήρες βενζίνης: έναν ατμοσφαιρικό 1.600 κυβικών με 120 ίππους, έναν 1.800 κυβικών με 132 ίππους, καθώς και έναν 1.5 turbo με 150 ίππους που θα προστεθεί στη γκάμα στην πορεία.

Lada-Azimut-2.jpg

Κινητήριοι τροχοί θα είναι οι εμπρός, ωστόσο δεν αποκλείεται να δούμε και τετρακίνητη έκδοση, δεδομένης της φιλοσοφίας χρήσης του μοντέλου και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος που φτάνει τα 208 χιλιοστά.

Το Azimut θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Togliatti, και η τιμή του εκτιμάται πως θα κυμαίνεται από 28.000 έως και 34.000 ευρώ, κάτι που σημαίνει που σημαίνει πως θα είναι το πιο ακριβό μοντέλο στην ιστορία της Lada.

Το στοιχείο αυτό υποδηλώνει και την πρόθεση της εταιρείας να κινηθεί προς μια πιο premium κατεύθυνση, ενδεχομένως για να ανταγωνιστεί κινεζικά και ευρωπαϊκά SUV σε αναδυόμενες αγορές.


Πηγή