Η καταδικασμένη πτήση της Νότιας Κορέας: Δύσκολη η ταυτοποίηση των σορών (φωτο-βίντεο)

58862ca5 southkorea2

Εθνικό πένθος έως τις 4 Ιανουαρίου, κήρυξε ο εν ενεργεία πρόεδρος της Νότιας Κορέας Τσόι Σανγκ-μοκ για το τρομακτικό αεροπορικό δυστύχημα με δεκάδες νεκρούς, ανάμετά τους και 5 παιδιά, εκ των οποίων ένα τρίχρονο αγοράκι.

58862ca5 southkorea2
58862ca5 southkorea2

Η πτήση της Juju Air από την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης, Μπανγκόκ, επιχειρούσε προσγείωση όταν γλίστρησε στον διάδρομο προσγείωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan και συνετρίβη σε έναν τσιμεντένιο τοίχο.

Τρομακτικά πλάνα έδειξαν το 15χρονο Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας να διαλύεται και να εκρήγνυται σε μια πύρινη σφαίρα, σκοτώνοντας 179 από τους 181 επιβαίνοντες.

South Korea Plane Fire
Μέλη ομάδας διάσωσης εργάζονται στο σημείο της αεροπορικής τραγωδίας στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan στο Muan της Νότιας Κορέας, Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2024AP Photo/Ahn Young-joon

Από θαύμα, δύο μέλη του πληρώματος – ένας άνδρας και μια γυναίκα – ανασύρθηκαν ζωντανά από τα φλεγόμενα συντρίμμια και έχουν μεταφερθεί στο νοσοκομείο με τραύματα που δεν απειλούν τη ζωή τους.

Και οι 175 επιβάτες είναι νεκροί και τέσσερα μέλη του πληρώματος είναι μεταξύ εκείνων που σκοτώθηκαν στην πιο θανατηφόρα αεροπορική καταστροφή που είναι η χειρότερη σε έδαφος της Νότιας Κορέας από το 1997.

Σύμφωνα με τις αρχές, ο μικρότερος επιβάτης ήταν ένα αγόρι τριών ετών και ο μεγαλύτερος ένας 78χρονος.

Έρχεται καθώς προέκυψε ότι η πτήση είχε προειδοποιηθεί για ένα χτύπημα πουλιού πριν κάνει αναγκαστική προσγείωση.

Οι οικογένειες ούρλιαζαν και έκλαιγαν στην αίθουσα αφίξεων καθώς τα ονόματα των επιβεβαιωμένων νεκρών διαβάζονταν από έναν γιατρό.

Είκοσι δύο νεκροί επιβάτες αναγνωρίστηκαν από τα δακτυλικά τους αποτυπώματα.

Ορισμένα μέλη της οικογένειας εθεάθησαν να φωνάζουν στους αξιωματούχους καθώς απογοητεύτηκαν για τον χρόνο που χρειάστηκε για να εντοπιστούν τα αγαπημένα τους πρόσωπα, ανέφερε το BBC .

South Korea Plane Fire
Συγγενείς επιβατών παρακολουθούν τις ειδήσεις σχετικά με τη συντριβή αεροσκάφους στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan στο Muan της Νότιας Κορέας, Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2024AP Photo/Ahn Young-joon

Ο ραδιοτηλεοπτικός σταθμός είπε ότι ένας αξιωματούχος είπε στο πλήθος που συγκεντρώθηκε ότι ήταν δύσκολο να αναγνωριστούν οι νεότεροι επιβάτες καθώς δεν έφεραν ταυτότητα.

Οι πίνακες που χρησιμοποιούνται συνήθως για πληροφορίες άφιξης και αναχώρησης έδειχναν τα ονόματα, τις ημερομηνίες γέννησης και τις εθνικότητες των θυμάτων, ενώ ένα αυτοσχέδιο νεκροτομείο έχει στηθεί μέσα στο αεροδρόμιο.

«Είχα έναν γιο στο αεροπλάνο… Δεν έχει ακόμη αναγνωριστεί», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ένας ηλικιωμένος που περίμενε στο σαλόνι του αεροδρομίου, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομαστεί.

Τα μέλη της οικογένειας αγκαλιάστηκαν και έκλαιγαν στο αεροδρόμιο, καθώς εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού μοίραζαν κουβέρτες σε συγγενείς.

Οι επιβάτες της πτήσης ήταν 173 Νοτιοκορεάτες και δύο Ταϊλανδοί, ανέφερε η Yonhap.

Από τους επιβαίνοντες, 82 ήταν άνδρες και 93 γυναίκες, ηλικίας από 3 έως 78 ετών.

Τα πτώματα άλλων 11 επιβατών στη θανατηφόρα πτήση τραυματίστηκαν τόσο βάναυσα που το φύλο τους δεν ήταν αμέσως σαφές, δήλωσαν αξιωματούχοι.

Το Υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας επιβεβαίωσε σήμερα ότι ο πύργος ελέγχου έστειλε προειδοποιητικό μήνυμα ότι το άτυχο αεροσκάφος είχε υποστεί επίθεση με πτηνό πριν από τη θανατηφόρα καταστροφή.

Το μη επαληθευμένο βίντεο, σύμφωνα με πληροφορίες, του αεροσκάφους δείχνει μια έκρηξη φωτιάς που βγαίνει από τον δεξιό κινητήρα του τζετ και υποτίθεται ότι δείχνει τη στιγμή που το πουλί χτύπησε το αεροπλάνο.

Πιστεύεται ότι προκάλεσε δυσλειτουργία του συστήματος προσγείωσης του τζετ. Δύο μέλη του πληρώματος, ένας άνδρας και μια γυναίκα, ανασύρθηκαν ζωντανοί από θαύμα από το τμήμα της ουράς του φλεγόμενου αεροπλάνου.

Το πρακτορείο News1 ανέφερε ότι ένας επιβάτης έστειλε μήνυμα κειμένου σε συγγενή του λέγοντας ότι ένα πουλί είχε κολλήσει στο φτερό.

Το σπαρακτικό τελευταίο τους μήνυμα ήταν: “Να πω τα τελευταία μου λόγια;”

«Μετά τη σύγκρουση του αεροπλάνου με τον τοίχο, οι επιβάτες πετάχτηκαν έξω από το αεροσκάφος. Οι πιθανότητες επιβίωσης είναι εξαιρετικά χαμηλές», δήλωσε αξιωματούχος της πυροσβεστικής υπηρεσίας στο νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap .

«Το αεροσκάφος έχει καταστραφεί σχεδόν ολοσχερώς και είναι δύσκολο να εντοπιστεί ο νεκρός. Βρισκόμαστε στη διαδικασία ανάκτησης των υπολειμμάτων, η οποία θα πάρει χρόνο ».

Η προειδοποίηση του Πύργου Ελέγχου

Ένας αξιωματούχος των μεταφορών της Νότιας Κορέας είπε νωρίτερα ότι το αεροπλάνο είχε προσπαθήσει να προσγειωθεί, αλλά του είπαν από τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας να σταματήσει αφού έδωσε προειδοποίηση για χτύπημα πουλιού.

Περίπου δύο λεπτά αργότερα ο πιλότος κάλεσε το Mayday και του δόθηκε άδεια να προσγειωθεί από την αντίθετη κατεύθυνση.

Ο επικεφαλής πιλότος είχε τη θέση από το 2019 και είχε περισσότερες από 9.800 ώρες εμπειρίας πτήσης.

South Korea Plane Fire
Τα μέλη της ομάδας διάσωσης εργάζονται στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan στο Muan της Νότιας Κορέας, Κυριακή, 29 Δεκεμβρίου 2024(AP Photo/Ahn Young-joon

Ο Μάρκο Τσαν, ανώτερος λέκτορας στις αερομεταφορές στο Buckinghamshire New University, είπε ότι τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι το αεροπλάνο είχε συναντήσει ένα σμήνος πουλιών που «οδήγησαν σε υποψία κατάποσης πουλιών στις μηχανές».

Είπε ότι το στενό χρονοδιάγραμμα μεταξύ της προειδοποίησης για χτυπήματα πουλιών και του πιλότου που δήλωσε Mayday σήμαινε ότι «πιθανότατα περιόριζε την ικανότητα του πληρώματος να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα προβλήματα και να αξιολογήσει όλες τις επιλογές, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής εκτροπής σε εναλλακτικό αεροδρόμιο με μεγαλύτερο διάδρομο προσγείωσης».

«Η αδυναμία ανάπτυξης του εξοπλισμού προσγείωσης ανάγκασε το πλήρωμα να επιχειρήσει μια κοιλιακή προσγείωση στον διάδρομο 2.800 μέτρων του Muan», πρόσθεσε.

«Το Boeing 737-800 είναι ένα αξιόπιστο και ευρέως χρησιμοποιούμενο αεροσκάφος και αυτή η συντριβή φαίνεται να οφείλεται σε μια ατυχή αλυσίδα γεγονότων και όχι σε ένα συστημικό ελάττωμα σχεδιασμού.

Τριάντα δύο πυροσβεστικά οχήματα και πολλά ελικόπτερα αναπτύχθηκαν για να περιορίσουν τη φωτιά. Στο σημείο στάλθηκαν επίσης περίπου 1.560 πυροσβέστες, αστυνομικοί, στρατιώτες και άλλοι αξιωματούχοι.

Η Jeju Air εξέδωσε μια δήλωση εκφράζοντας τη «βαθιά συγγνώμη» της για τη συντριβή και είπε ότι θα κάνει «ό,τι καλύτερο μπορεί για να διαχειριστεί τις συνέπειες του ατυχήματος».

Σε μια τηλεοπτική συνέντευξη Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας, Kim E-bae, υποκλίθηκε βαθιά με άλλα ανώτερα στελέχη της εταιρείας, καθώς ζήτησε συγγνώμη από τις οικογένειες των πενθούντων και είπε ότι αισθάνεται «πλήρης ευθύνη» για το περιστατικό.

Είπε ότι η εταιρεία δεν είχε εντοπίσει μηχανικά προβλήματα στο αεροσκάφος μετά από τακτικούς ελέγχους και ότι θα περιμένει τα αποτελέσματα των κυβερνητικών ερευνών για την αιτία του συμβάντος.

Στοιχειωτικά στιγμιότυπα που τραβήχτηκαν από το σημείο δείχνουν ένα τεράστιο σύννεφο καπνού καθώς δεκάδες πυροσβέστες με 32 φορτηγά καταπολεμούσαν τη φωτιά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Flightradar, το αεροπλάνο ήταν ένα 15χρονο Boeing 737-800 που αναχώρησε από την Μπανγκόκ στις 2.29 π.μ. τοπική ώρα και επρόκειτο να φτάσει στις 8.30 αλλά προσγειώθηκε στις 8.59 π.μ.

Η Boeing είπε ότι βρίσκεται σε επαφή με την Jeju Air για την καταστροφή.

Σε μια δήλωση, ο κατασκευαστής αεροπλάνων είπε: «Είμαστε σε επαφή με την Jeju Air σχετικά με την πτήση 2216 και είμαστε έτοιμοι να τους υποστηρίξουμε.

«Εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στις οικογένειες που έχασαν τους αγαπημένους μας και οι σκέψεις μας παραμένουν με τους επιβάτες και το πλήρωμα».

Μια φωτογραφία έδειξε το τμήμα της ουράς του τζετ να τυλίχθηκε στις φλόγες σε αυτό που φαινόταν να είναι στην πλευρά του διαδρόμου, με πυροσβέστες και οχήματα έκτακτης ανάγκης κοντά.

Τώρα έχει ξεκινήσει επιτόπια έρευνα για να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια της συντριβής.

Η τελευταία φορά που η Νότια Κορέα υπέστη αεροπορική καταστροφή μεγάλης κλίμακας ήταν το 1997, όταν ένα αεροπλάνο της Korean Airline συνετρίβη στο Γκουάμ, σκοτώνοντας 228 επιβαίνοντες . Το 2013, ένα αεροπλάνο της Asiana Airlines συνετρίβη στο Σαν Φρανσίσκο, σκοτώνοντας τρεις και τραυματίζοντας περίπου 200.

Η τραγωδία της Κυριακής ήταν επίσης ένα από τα χειρότερα δυστυχήματα προσγείωσης από τη συντριβή του Ιουλίου του 2007 που σκότωσε και τους 187 επιβαίνοντες και 12 άλλους στο έδαφος όταν ένα Airbus A320 γλίστρησε από έναν επικίνδυνο αεροδιάδρομο στο Σάο Πάολο και συγκρούστηκε με ένα κοντινό κτίριο, σύμφωνα με στοιχεία. που συντάχθηκε από το Flight Safety Foundation, μια μη κερδοσκοπική ομάδα που στοχεύει στη βελτίωση της αεροπορικής ασφάλειας.

Το 2010, 158 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν ένα αεροσκάφος της Air India Express προσπέρασε έναν διάδρομο στο Mangalore της Ινδίας και έπεσε σε ένα φαράγγι πριν εκραγεί στις φλόγες, σύμφωνα με το ίδρυμα ασφαλείας.

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Για άρθρα που αναδημοσιεύονται και αναγράφεται η πηγή τους δεν φέρουμε καμμία ευθύνη, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




Πηγή