Όταν η Ferrari αποφασίζει να αποτίνει φόρο τιμής σε ένα από τα πιο εμβληματικά της μοντέλα, το αποτέλεσμα δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Η νέα δημιουργία του προγράμματος Special Projects, με την ονομασία Ferrari SC40, αποτελεί μια σύγχρονη αναβίωση της θρυλικής F40, του τελευταίου αυτοκινήτου που ενέκρινε προσωπικά ο Enzo Ferrari.
Όπως κάθε one-off μοντέλο του προγράμματος, η SC40 σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε αποκλειστικά για έναν πελάτη. Πίσω της όμως κρύβεται μια σαφής σχεδιαστική φιλοσοφία: ο επικεφαλής σχεδίασης της Ferrari, Flavio Manzoni, καθοδήγησε την ομάδα του με στόχο να συνδυάσει τις «αιχμηρές, τετραγωνισμένες επιφάνειες» της F40 με μια πιο «βιομηχανική αισθητική» που εκφράζει τη μηχανική αγνότητα του αυθεντικού μοντέλου.
Η σιλουέτα της SC40 παραπέμπει άμεσα στη δεκαετία του ’80, με χαμηλό και μακρύ εμπρός μέρος, φαρδύ αμάξωμα και τη χαρακτηριστική σταθερή πίσω αεροτομή. Οι λεπτομέρειες όμως προδίδουν τη σύγχρονη εποχή: οι προβολείς ενσωματώνονται στις εισαγωγές αέρα, ο προφυλακτήρας διαθέτει ενιαίο άνοιγμα, ενώ στο πλάι και στο πίσω μέρος οι κλασικές εισαγωγές και οι γρίλιες Lexan παραπέμπουν ευθέως στην F40.

Η Ferrari ξεκαθαρίζει πως δεν επιδίωξε μια πιστή αντιγραφή, αλλά τη δημιουργία ενός νέου μοντέλου με δική του ταυτότητα. Το ανάγλυφο λογότυπο «SC40» στην πίσω πτέρυγα λειτουργεί ως διακριτικός φόρος τιμής, ενώ η συνολική γραμμή του αμαξώματος δηλώνει καθαρά το παρόν.

Κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα κρύβεται η τεχνολογία της 296 GTB: ένας bi-turbo V6 3.0 λίτρων με υβριδική υποβοήθηση, που αποδίδει 819 ίππους που καταλήγουν στους πίσω τροχούς και εξασφαλίζουν ένα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα.

Στο εσωτερικό, η Ferrari επανέφερε ένα υλικό-σύμβολο της F40 το Kevlar που χρησιμοποιείται στο δάπεδο, πίσω από τα καθίσματα και στις επενδύσεις του πορτμπαγκάζ, συνδυασμένο με Alcantara και μεταλλικές λεπτομέρειες. Το αποτέλεσμα είναι ένας χώρος λιτός, τεχνικός, με σαφείς αναφορές στην αγωνιστική κληρονομιά της μάρκας.
Η SC40, βαμμένη σε μια ειδική απόχρωση «SC40 White», συμβολίζει ίσως καλύτερα από κάθε άλλο πρόσφατο project της Ferrari τη γέφυρα ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον.

Πηγή









