Έξι ολόκληρα χρόνια μετά το θεαματικό της ντεμπούτο στο Goodwood Festival of Speed, η De Tomaso ξεκινά την παραγωγή της P72. Και ενώ οι σύγχρονες τάσεις θέλουν τα supercars να είναι high tech η ιταλική μάρκα ακολουθεί έναν διαφορετικό δρόμο, δίνοντας έμφαση στην παράδοση και την ανόθευτη οδηγική εμπειρία.
Η P72 λοιπόν είναι ένα χειροποίητο supercar με ρετρό στυλ που παραπέμπει στα αγωνιστικά της δεκαετίας του ’60. Έχει χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, και δεν έχει οθόνες ή προγράμματα οδήγησης και απορρίπτει κάθε τι περιττό. Έτσι εδώ δεν πατάς κουμπιά και δεν καταφεύγεις σε οθόνες αφής. Απλά οδηγείς.
Η καρδιά της είναι ένας αμερικανικός V8 5.000 κυβικών με μηχανικό υπερσυμπιεστή, εξελιγμένος από τη Roush Performance, που αποδίδει 700 ίππους και 820 Nm, που φτάνουν στους πίσω τροχούς και μόνο.
Το πλαίσιο είναι μονοκόκ από ανθρακονήματα, σχεδιασμένο εξ αρχής για μέγιστη ακαμψία και ελάχιστο βάρος.

Στο εσωτερικό, η μοναδική ψηφιακή «παραχώρηση» είναι η οθόνη της κάμερας οπισθοπορείας, διακριτικά ενσωματωμένη στον καθρέφτη. Όλα τα υπόλοιπα είναι αναλογικά –από τα όργανα μέχρι τους διακόπτες. Εντυπωσιακή λεπτομέρεια: ο ορατός μηχανισμός του επιλογέα, που είναι κατασκευασμένος από 179 κομμάτια αλουμινίου.

Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή, σχεδόν αγωνιστική. Τα καθίσματα δεν μετακινούνται -προσαρμόζονται με εξατομικευμένα μαξιλάρια και μετακινούνται τα πεντάλ και το τιμόνι. Η ανάρτηση τύπου push-rod ρυθμίζεται μηχανικά σε τρία επίπεδα, χωρίς ίχνος ηλεκτρονικής υποστήριξης.

Η P72 πάντως δεν σχεδιάστηκε ως το απόλυτο supercar. Η De Tomaso την προσεγγίζει -σε κάποιο βαθμό- ως ένα Gran Tourismo με ρεζερβουάρ 100 λίτρων και δύο μικρούς αποθηκευτικούς χώρους πίσω από τον κινητήρα – αρκετά για μια απόδραση με στυλ.
Η παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις 72 μονάδες, που όλες έχουν προπωληθεί, τουλάχιστον προς 1,6 εκατομμύρια ευρώ. Η εταιρεία πάντως αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων μοντέλων, όπως η φημολογούμενη P900, μια πιο σκληροπυρηνική παραλλαγή αποκλειστικά για χρήση σε πίστα.

Πηγή