Πρόστιμο ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ στη Meta, τη μητρική των Facebook και Instagram, επέβαλε σήμερα, Τετάρτη (4/1), η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας, κρίνοντας ότι η εταιρεία έχει αναγκάσει τους χρήστες της να συμφωνήσουν σε εξατομικευμένες διαφημίσεις παραβιάζοντας όμως έτσι τους ευρωπαϊκούς κανόνες για την προστασία δεδομένων.
Ένα βασικό κομμάτι του επιχειρηματικού μοντέλου του Facebook και του Instagram συνιστά τη συλλογή προφίλ χρηστών από τη διαδικτυακή τους δραστηριότητα, η οποία επιτρέπει στους διαφημιστές να στοχεύουν άτομα με βάση λεπτομέρειες όπως τα χόμπι, η συμπεριφορά των καταναλωτών και η τοποθεσία τους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάνθηκε ότι το Facebook και το Instagram παραβιάζουν τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς καθώς απαιτούν από τους χρήστες να αποδεχτούν τις προσωποποιημένες διαφημίσεις όταν εγγράφονται στις υπηρεσίες των κοινωνικών δικτύων.
Η αρμόδια ιρλανδική Αρχή επέβαλε δύο πρόστιμα συνολικού ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων το ένα πρόστιμο είναι 210 εκατομμυρίων ευρώ και αφορά παραβιάσεις των αυστηρών κανόνων απορρήτου δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορούν το Facebook και το άλλο αφορά πρόστιμο 180 εκατομμύρια ευρώ για παραβιάσεις που αφορούν το Instagram.
Η Meta έχει στη διάθεσή της τρεις μήνες για να διασφαλίσει ότι η επεξεργασία τέτοιων πληροφοριών συμμορφώνεται με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αυτά τα πρόστιμα στη Meta (Facebook και Instagram) έρχονται μετά από τέσσερα άλλα πρόστιμα που της επιβλήθηκαν το 2021 και ανέρχονται σε περισσότερα από 900 εκατομμύρια ευρώ.
Η απόφαση της Τετάρτης σχετίζεται με δύο καταγγελίες που υπεβλήθησαν εναντίον της Meta το 2018. Μετά την ανακοίνωση του προστίμου, η εταιρεία κοινωνικών δικτύων εξέδωσε τη δική της ανακοίνωση.
«Πιστεύουμε ότι η προσέγγισή μας είναι σύμφωνη με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Δεδομένων της ΕΕ, γι’ αυτό και είμαστε απογοητευμένοι από τέτοιες αποφάσεις» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.