Επιτήδειοι χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για τηλεφωνικές απάτες – Τι λένε οι ειδικοί

Με τη νέα μέθοδο εξαπάτησης, εμφανίζεται στο τηλέφωνο όταν καλούν οι απατεώνες ο αριθμός της τράπεζας και το θύμα νομίζοντας ότι μιλάει με τραπεζικό υπάλληλο, δίνει προσωπικά στοιχεία και κωδικούς e-banking.

Η απάτη

Το CallerID spoofing όπως ονομάζεται η νέα τηλεφωνική απάτη, έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις σύμφωνα με την ελληνική ένωση τραπεζών.

Πρόκειται για μια πλαστογράφηση του τηλεφωνικού αριθμού ώστε το νούμερο που εμφανίζεται στο κινητό του θύματος να είναι κάποιο που γνωρίζει και εμπιστεύεται, όπως ο αριθμός της τράπεζας. Το θύμα, ανυποψίαστο, δίνει προσωπικά στοιχεία και κωδικούς e-banking στον απατεώνα, νομίζοντας ότι τα δίνει στον υποτιθέμενο τραπεζικό υπάλληλο, στη συνέχεια ο κακοποιός αποκτά πρόσβαση στον τραπεζικό λογαριασμό και αρχίζει και τον αδειάζει.

Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών συστήνει στους πολίτες να είναι προσεκτικοί όταν δέχονται τέτοιου είδους τηλεφωνήματα.

Κατά τη διάρκεια μιας πραγματικής επικοινωνίας με την τράπεζα δεν θα ζητηθούν ποτέ από τους πελάτες ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία όπως username και password, αριθμοί καρτών, PIN, OTPs.

Οι απατεώνες, κατά κανόνα, επικαλούνται την ανάγκη χρήσης των προσωπικών στοιχείων του πελάτη για να προστατευθεί δήθεν ο λογαριασμός από κακόβουλες ενέργειες.


megatv.com