Black Friday 2024: Πότε αναμένεται να έρθει η ημέρα προσφορών-Όλες οι λεπτομέρειες

Στις 28 Νοεμβρίου 2024 “πέφτει” φέτος  η “Black Friday“, ημέρα κατά την οποία οι καταναλωτές μπορούν να βρουν σε εμπορικά καταστήματα ιδεαλιστικές προσφορές προϊόντων.

Επίσης επισημαίνεται πως η Black Friday παίρνει πλέον από το 2018 τη μορφή «Black Week» και την τακτική αυτή αναμένεται να εφαρμόσουν και φέτος τα εμπορικά καταστήματα. Ωστόσο  τα εμπορικά καταστήματα ενδέχεται να  ξεκινήσουν “γενναίες” προσφορές προϊόντων τη Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου και όχι την καθιερωμένη… «Μαύρη Παρασκευή» που πέφτει στις 29 Νοεμβρίου.

Black Friday:  Χρήσιμες συμβουλές για ασφαλείς αγορές

Κατά την περίοδο του “Black Friday” οι καταναλωτές:

1.Θα πρέπει να είναι προσεκτικοί με τους επίδοξους απατεώνες και τις απατηλές πρακτικές

Η Black Friday αποτελεί ευκαιρία και για τους scammers που εκμεταλλεύονται την επιθυμία των καταναλωτών για πολλές και καλές προσφορές.  Ακόμη λοιπόν και αν οι καταναλωτές συναντήσουν όρους όπως «φθηνά», «προσφορά» κλπ, δεν θα πρέπει να θεωρούν πως αυτό είναι μια καλή ευκαιρία.  Η εμπειρία έχει δείξει πως οι τιμές  προϊόντων που είναι ιδιαίτερα χαμηλές ή έστω, σημαντικά χαμηλότερες από ό,τι συνήθως, τότε τα  αγαθά ενδέχεται να είναι απομιμητικά ή ελαττωματικά.  Οι καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν την έρευνα τους λίγο καιρό πριν προβούν στις αγορές τους ώστε να είναι σε θέση να εντοπίσουν τις ψεύτικες προσφορές.

2. Θα πρέπει να διαβάσουν τους όρους χρήσης στα ηλεκτρονικά καταστήματα και να ρωτούν για τις εγγυήσεις στα φυσικά καταστήματα

Παρόλο που οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων ανανεώνουν συχνά την πολιτική επιστροφών προς όφελος του καταναλωτικού κοινού, οι μικρότερες επιχειρήσεις ενδέχεται να δείξουν μικρότερη ευελιξία.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να διαβάσουν  προσεκτικά τους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού καταστήματος προτού προβούν σε αγορά ή να ρωτήσουν για την πολιτική του καταστήματος, όταν αυτό είναι φυσικό κατάστημα, σε περίπτωση επιστροφής του αγαθού.

3.Θα πρέπει να προσέχουν την παρορμητική αγοραστική συμπεριφορά προτού προβούν σε συναλλαγή

Οι καταναλωτές χρειάζονται πραγματικά το προϊόν που είδαν στη βιτρίνα ή στο e-shop; Μήπως το τελικό ποσό των αγορών τους, εκτρέπει τον προϋπολογισμό τους;  Η Black Friday προκαλεί τέτοιο ενθουσιασμό στους καταναλωτές που πολλές φορές προβαίνουν σε αγορές που δεν τους είναι πραγματικά αναγκαίες από το φόβο ότι μπορεί να μην προλάβουν να αξιοποιήσουν τις προσφορές! Οι καταναλωτές θα πρέπει να θυμούνται πως παρά τις ελκυστικές προτάσεις που μπορεί να υπόσχονται τα καταστήματα ενόψει της Black Friday,  όσο πλησιάζει η εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων,  η αγορά θα ανανεώσει και πάλι τις προμήθειές της προτείνοντας νέες εκπτώσεις και καινούρια αγαθά!

4.Θα πρέπει να ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις  άγνωστες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις ή τις πρωτοεμφανιζόμενες 

Οι καλύτερες προσφορές δεν παρέχονται πάντα από τις μεγάλες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις. Kαι οι μικρές ηλεκτρονικές επιχειρήσεις μπορούν να προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες για αγορές, ωστόσο στις περιπτώσεις πρωτοεμφανιζόμενης ή άγνωστης επιχείρησης, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι  ιδιαίτερα προσεκτικοί προκειμένου  να μην χάσουν χρήματα.

Εάν οι καταναλωτές διαπιστώσουν πως παραλείπονται σημαντικά στοιχεία για την αναγνώριση της ταυτότητας της ηλεκτρονικής επιχείρησης  μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται η εταιρική επωνυμία, η ταχυδρομική διεύθυνση, τα τηλέφωνα επικοινωνίας, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το ΑΦΜ της, τότε είναι προτιμότερο οι καταναλωτές να μην προβούν σε αγορά προϊόντων /υπηρεσιών μέχρι να διασταυρώσουν την αξιοπιστία της επιχείρησης αλλά και αφού διερευνήσουν πρώτα την φήμη της στο διαδίκτυο.

5. Θα πρέπει να προσέχουν στις παραπλανητικές προσφορές

Ακόμη και εάν οι καταναλωτές ψωνίζουν από μία ιστοσελίδα που την εμπιστεύονται θα πρέπει να γνωρίζουν πως είναι σημαντικό να ελέγξουν  όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν στη συναλλαγή τους: την τιμή, την εγγύηση, το κόστος μεταφοράς, τη διαθεσιμότητα ή τον χρόνο παράδοσης. Μπορεί αυτές να είναι μερικές από τις σημαντικές πληροφορίες που θα καθορίσουν την τελική επιλογή προϊόντος. Πολλές φορές όμως ενδέχεται να εμφανιστούν αναδυόμενα banners με προσφορές άσχετες από αυτές που παρέχει η προμηθεύτρια επιχείρηση, από ιστοσελίδες που ζητούν  από τους καταναλωτές να εισάγουν τα στοιχεία των τραπεζικών τους λογαριασμών ή και των κωδικών τους για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Στις περιπτώσεις αυτές,  οι καταναλωτές θα πρέπει να επικοινωνήσουν  όσο με την επιχείρηση όσο και με την τράπεζά τους και να επιβεβαιώσουν  τη γνησιότητα του περιεχομένου των μηνυμάτων αυτών.  Οι καταναλωτές θα πρέπει  να αποφεύγουν τις προσφορές προϊόντων /υπηρεσιών που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

6. Θα πρέπει να ιδιαίτερα προσεκτικοί όσον αφορά στην  παροχή ευαίσθητων προσωπικών πληροφοριών

Εάν οι καταναλωτές σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν  την πιστωτική ή την χρεωστική κάρτα  τους θα πρέπει  πρώτα να ελέγξουν με προσοχή το περιεχόμενο των όρων και των email που σχετίζεται  με την συναλλαγή τους.  Επίσης, οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να προχωρούν  σε συναλλαγή αν τους ζητείται να εγκαταστήσουν λογισμικό για την απόκτηση μιας προσφοράς.

 

7. δεν θα πρέπει να παρασύρονται από ασυνήθιστα χαμηλές τιμές ή προσφορές

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγξουν  τα διαφημιστικά φυλλάδια, τις προωθήσεις στα social media και τα newsletters των καταστημάτων για τις τιμές των προϊόντων που τους ενδιαφέρουν.

Θα πρέπει να έχουν σημειώσει πριν την Black Friday την τελική προσφερόμενη τιμή προϊόντος  που τους ενδιαφέρει  έτσι ώστε να είναι σε  θέση να εξακριβώσουν  ότι πέτυχαν μια πραγματικά καλή ευκαιρία αγοράς.

8. Κουπόνια προσφορών και giftcards

Εάν οι καταναλωτές διαθέτουν  κουπόνια προσφορών ή giftcards  θα πρέπει να επιβεβαιώσουν  αν τα προϊόντα που επιθυμούν να αγοράσουν  διατίθενται την ημέρα του  Black Friday ή αν οι εταιρείες που τους  ενδιαφέρουν αποδέχονται τα κουπόνια αυτά και δεν εξαιρούνται των προσφορών.

9. Θα πρέπει να ελέγξουν την πολιτική ασφάλειας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές

Εάν οι καταναλωτές σκοπεύουν να προχωρήσουν  σε ηλεκτρονικές αγορές, τότε θα πρέπει να προτιμήσουν να χρησιμοποιήσουν τις προσωπικές τους συσκευές στις οποίες έχει εγκατασταθεί πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό (antivirus) και δίχτυ προστασίας (firewall). Κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής τους,  οι καταναλωτές θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι έχει τεθεί σε εφαρμογή κρυπτογράφηση. Αυτό μπορούν οι καταναλωτές να το αναγνωρίσουν  αν παρατηρήσουν το εικονίδιο με το κλειστό λουκετάκι πάνω αριστερά στην διεύθυνση της ιστοσελίδας και εάν η διεύθυνση ξεκινά με «https://».

10. Θα πρέπει να συμφωνήσουν με την ημερομηνία παράδοσης του προϊόντος

Εάν η επιχείρηση δεν παραδώσει εμπρόθεσμα το προϊόν,  τότε οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν πως  οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν ουσιαστικές δικλείδες ασφαλείας για τους καταναλωτές, σε περίπτωση ακύρωση της συναλλαγής. Αντίθετα η πληρωμή με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό του προμηθευτή, θα πρέπει να αποφεύγεται.

 

Μετά την Black Friday έρχεται η Cyber Monday

Μετά την Black Friday έρχεται και η Cyber Monday. Ο Θεσμός αυτός πέφτει Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2024  και την ημέρα αυτή  καταναλωτές  θα έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν φθηνές αγορές  αποκλειστικά μέσω διαδικτύου.

 

 

 


enikonomia.gr