Απάτη: Άρπαξαν προσωπικά στοιχεία ανθρώπων με πάνω από 75.000 εικονικά e-shops

Kινέζικο fake δίκτυο e-shop βρίσκεται πίσω από τη μεγαλύτερη διαδικτυακή απάτη στον κόσμο που ξεγέλασε πάνω από 800.000 άτομα.

Δημοσιευμένοι σε πολλές γλώσσες από αγγλικά έως γερμανικά, γαλλικά, ισπανικά, σουηδικά και ιταλικά, οι ιστότοποι φαίνεται να έχουν δημιουργηθεί για να παρασύρουν τους αγοραστές να αποχωριστούν τα χρήματα και τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.

Πρόκειται για δίκτυο e-shop με έδρα στην Κίνα που, όπως λένε οι ειδικοί, βρίσκεται πίσω από μία από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές απάτες στον κόσμο, ξεγελώντας χιλιάδες ανθρώπους σε Ευρώπη και ΗΠΑ καθώς περισσότερα από 800.000 άτομα μοιράστηκαν στοιχεία της κάρτας τους και άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα με ένα fake δίκτυο e-shop, που εδρεύει στην Κίνα και το οποίο κατηγορείται για ιστορική απάτη – μαμούθ.

Την ίδια ώρα, 476.000 από αυτούς έχουν δώσει στοιχεία χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, συμπεριλαμβανομένου του τριψήφιου αριθμού ασφαλείας τους. Όλοι παρέδωσαν ονόματα, αριθμούς τηλεφώνου και e-mails.

Ο κίνδυνος μάλιστα δεν έχει εκλείψει αφού αν και πολλά από αυτά τα e-shop έχουν «κατέβει», το ένα τρίτο από αυτά δηλαδή περισσότερα από 22.500 εξακολουθούν να λειτουργούν.

Ο Νίκος Βασιλάκος, ειδικός κυβερνοασφάλειας, είπε για την απάτη:

«Το κινητό πλέον έχει προσυμπληρωμένα στοιχεία, όπως το όνομα και το email. Και αυτό που ζητά είναι να συμπληρώνεις την κάρτα. Η τράπεζα στου δίνει τη δυνατότητα να σου δώσει πίσω τα χρήματα σου.

Η Κωνσταντίνα Δημογλίδου, εκπρόσωπος Τύπου ΕΛ.ΑΣ, σχολίασε:

«Πλέον, πολλές τράπεζες ειδοποιούν για ένα ‘’περίεργο’’ κατάστημα και προειδοποιούν να σταματήσει τη συναλλαγή αλλά δεν το κάνουν. Θα πρέπει να μας προβληματίσουν οι χαμηλές τιμές στα μεγάλα brands».

«Μπορεί να τραβήξει το ημερήσιο όριο εάν βάλουμε τη χρεωστική. Υπάρχουν ακόμα πολλές ενεργές σελίδες. Πρέπει οι τράπεζες να βγάλουν ασφαλιστικό προϊόν, το οποίο να έχει δικλείδες ασφαλείας και όταν κάποιος πάει να αγοράσει να μην τον αφήνει να κάνει συναλλαγή. Επίσης, πρέπει να ασφαλίσουν την κακή συναλλαγή», πρόσθεσε ο Νίκος Βασιλάκος.

Ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος ελληνικού συνδέσμου ηλεκτρονικού εμπορίου, είπε πως το 1/3 από αυτές τις σελίδες παραμένει ενεργό.

«Συνδέεται με το dark web και με εταιρείες που συλλέγουν τα προσωπικά δεδομένα. Πρέπει να χρησιμοποιούμε μόνο πιστωτική κάρτα και προτιμούμε μόνο ελληνικά καταστήματα όπου μπορούμε να ζητήσουμε πίσω τα χρήματά μας».


Πηγή