O Wankel ή αλλιώς ο περιστροφικός κινητήρας είναι ένα ιδιαίτερο, έξυπνο μηχανικό σύνολο που ήταν άμεσα συνδεδεμένος με τη Mazda έως το 2012.
Πριν από 10 χρόνια λοιπόν, λόγω της αυξημένης κατανάλωσής του και των όλο και πιο αυστηρών προδιαγραφών εκπομπής ρύπων σταμάτησε να χρησιμοποιείται σε μοντέλα παραγωγής -το τελευταίο ήταν το RX-8- αλλά στην ουσία οι Ιάπωνες δεν σταμάτησαν ποτέ την εξέλιξή του.
Έτσι τώρα επιστρέφει στο προσκήνιο αλλά με έναν άλλο ρόλο. Και αυτό γιατί θα παίζει το ρόλο του range extender (επαυξητής αυτονομίας σε ελεύθερη απόδοση) στην plug-in υβριδική έκδοση του MX-30. Του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού Mazda που πλέον αποκτά και αυτήν την εκδοχή.
Το MX-30 R-EV, όπως είναι η πλήρης επωνυμία του, έχει μια μπαταρία 17,8 kWh, η οποία φορτίζει από το δίκτυο και εξασφαλίζει μια καθαρή ηλεκτρική αυτονομία 85 χιλιομέτρων. Από κει και πέρα με τη λειτουργία του Wankel των 830 κυβικών και με την παρουσία ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων η συνολική αυτονομία φτάνει τα 644 χιλιόμετρα.
Ο ηλεκτροκινητήρας του Mazda MX-30 R-EV αποδίδει 170 ίππους και 259 Nm.
Πηγή