Τα ηλεκτρικά είναι πια χωρίς καμία αμφιβολία το επόμενο βήμα της αυτοκίνησης και ναι μεν αποστασιοποιούνται σε σχέση με όσα γνωρίζουμε έως τώρα σε πολλούς τομείς αλλά από την άλλη δεν αποκόπτονται από την παράδοση και τις αξίες της εκάστοτε εταιρείας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Skoda Enyaq που ξεχωρίζει με τη σύγχρονη αλλά και διαχρονική σχεδίασή του, κάτι που ισχύει και για την πιο σπορτίφ έκδοση κουπέ του, όσο και με την έμφαση που έχουν δώσει οι σχεδιαστές της Skoda στην άνεση στο εσωτερικό του. Κυρίως όμως, με τις έξυπνες λύσεις που έχουν εφαρμοστεί και αυξάνουν κατακόρυφα την πρακτικότητά του.
Το Enyaq κάνει σαφές από την πρώτη ματιά πως παρουσιάζει τη νέα οικογενειακή εικόνα των Skoda, ενώ χάρη και στη μεγάλη, κλειστή του μάσκα και συνολικά την εικόνα του εμπρός του μέρος, δείχνει και είναι πιο επιβλητικό και γιατί όχι και πιο premium, σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα της μάρκας. Φυσικά και πιο δυναμικό, ειδικά ως Coupe, μιας και η κλίση της οροφής συμβάλλει στη δημιουργία ενός σαφώς πιο σπορ και πιο αεροδυναμικού στυλ κουπέ.
Το εντυπωσιακό εδώ είναι πως παρά τη διαμόρφωση της οροφής δεν επηρεάζονται οι χώροι στο εσωτερικό. Και απόλυτα ικανοποιητικός αέρας για τα κεφάλια υπάρχει στο πίσω κάθισμα του Enyaq Coupe iV και ένα πορτμπαγκάζ που χωρά από 570 έως και 1.610 λίτρα (Enyaq iV: 585- 1.710 λίτρα).
Ενδεικτικό είναι πως οι χώροι, χάρη στην πλήρη αξιοποίηση της ειδικής για την ηλεκτροκίνηση πλατφόρμας MEB του ομίλου Volkswagen από τους μηχανικούς της Skoda, είναι μεγαλύτεροι ακόμα και από αυτούς του Kodiaq, το μήκος του οποίου είναι αυξημένο.
Έτσι τέσσερις ή και πέντε επιβάτες θα μετακινηθούν με άνεση και δεν θα προβληματιστούν για το αν θα χωρέσουν οι αποσκευές τους, ακόμα και αν το ταξίδι τους διαρκέσει αρκετές ημέρες. Από και κει πέρα έχουν στη διάθεσή τους πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας, άνεσης, υποβοήθησης και διασύνδεσης, με πολλές από τις λειτουργίες να ελέγχονται μέσα από τη μεγάλη οθόνη αφής των 13,0 ιντσών που κυριολεκτικά δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό.
Οι πληροφορίες οδήγησης που ενδιαφέρουν άμεσα προβάλλονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων που υπάρχει ακριβώς πίσω από το τιμόνι, καθώς και στο προαιρετικό Head Up Display που βρίσκεται ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Το έργο όποιου βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του Enyaq iV διευκολύνεται ιδιαίτερα από τα πολλά συστήματα υποβοήθησης που προαναφέραμε και με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί. Από αυτά άξια ιδιαίτερης μνείας και αναφοράς, -ταυτόχρονα αποδεικνύουν και σε αυτόν τον τομέα τη high tech διάσταση του ηλεκτρικού Skoda- είναι το Travel Assist που μεταξύ άλλων διαθέτει και χαρακτηριστικά ημι-αυτόνομης οδήγησης σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, το Προνοητικό Σύστημα Ρύθμισης Σταθερής Ταχύτητας (Predicitve Adaptive Cruise Control), καθώς και το σύστημα Έξυπνης Στάθμευσης που διευκολύνει την καθημερινότητα πολλών οδηγών.
Οι οδηγοί, άλλωστε, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το Enyaq iV ή το Enyaq Coupe iV που τους ταιριάζει, μέσα από μια πλήρη γκάμα εκδόσεων.
H εισαγωγική έκδοση είναι η Enyaq iV 60 με κινητήρα 180 ίππων στον πίσω άξονα και μπαταρία 62 kWh που με μια πλήρη φόρτιση εξασφαλίζει αυτονομία που αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα (397 στο Enyaq iV, 403 στο Enyaq Coupe iV). Η φόρτιση μπορεί να γίνει με ταχυφορτιστή DC ισχύος έως και 120 kW και να διαρκέσει το πολύ έως και 35 λεπτά μέχρι το 80% της ενεργειακής χωρητικότητας της μπαταρίας.
Το Enyaq iV 80 έχει μπαταρία 82 kWh και διατίθεται τόσο με έναν όσο και με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση (Enyaq iV 80x). Στην πρώτη περίπτωση η απόδοση φτάνει τους 204 ίππους και στη δεύτερη συνδυαστικά τους 265, ενώ για την περίσταση η ισχύς του ταχυφορτιστή μπορεί να φτάσει τα 135 KW. Κάτι που σημαίνει πως δεν θα χρειαστούν ούτε καν 30 λεπτά για την ολοκλήρωση της φόρτισης έως το 80% της μπαταρίας.
Η οικιακή φόρτιση με wallbox ή σε απλούς δημόσιους φορτιστές υποστηρίζεται από ένα στάνταρ εσωτερικό (on board) φορτιστή 11,0 kW. Σε περίπτωση πλήρους φόρτισης (100%) η αυτονομία μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 544 χιλιόμετρα κατά WLTP (Enyaq Coupe iV 80), τιμή που επαρκεί φυσικά και για ακόμα μεγαλύτερα ταξίδια.
Η κορυφαία έκδοση του Enyaq iV Coupe είναι η RS που πλέον είναι διαθέσιμη και με τους δύο τύπους αμαξωμάτων. Εδώ η συνδυαστική απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων φτάνει τους εντυπωσιακούς 299 ίππους και εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις (Enyaq Coupe RS iV: 0-100 σε 6,4 δεύτερα, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ ώρα), ενώ όπως αρμόζει σε ένα σπορ μοντέλο RS υπάρχουν επεμβάσεις και στην ανάρτηση προκειμένου να εξασφαλίζονται ακόμα πιο δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά.
Εδώ η μπαταρία των 82 kWh εξασφαλίζει αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 522 χιλιόμετρα και φυσικά καλύπτεται από την εγγύηση των 8 ετών ή των 160.000 χιλιομέτρων που ισχύει για τις μπαταρίες όλων των Enyaq iV.
Φυσικά και οι κάτοχοι του Enyaq RS iV έχουν στη διάθεσή τους την εφαρμογή Skoda Connect που επιτρέπει τον εξ αποστάσεως ενημέρωση για την κατάσταση του αυτοκινήτου αλλά και τον έλεγχο λειτουργιών του όπως η φόρτιση.
Ενδιαφέρουσα είναι και η δυνατότητα Function on Demand που επιτρέπει την απόκτηση επιπλέον λειτουργιών και δυνατοτήτων όποτε αυτές χρειάζονται και για όσο χρειάζονται.
Το νέο Skoda Enyaq iV ξεκινά από τις 47.100 ευρώ και προσφέρεται με επτά χρόνια service ενώ το Enyaq Coupe iV από τις 51.000 ευρώ, ενώ σε κάθε περίπτωση υπάρχει και η επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, που αν συνδυαστεί και με την απόσυρση συμβατικού οχήματος μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 9.000 ευρώ.
Πηγή