Η Formula 1 ετοιμάζεται να περάσει, από το 2026, σε μία εντελώς νέα εποχή από πλευράς προδιαγραφών, με αλλαγές που αγγίζουν κάθε πτυχή των μονοθεσίων: από το πλαίσιο και την αεροδυναμική έως τις μονάδες ισχύος.

Πρόκειται για την πιο εκτεταμένη αλλαγή κανονισμών των τελευταίων δεκαετιών, με κεντρικούς στόχους τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και κατά συνέπεια τον περιορισμό της κατανάλωσης και, κυρίως, την επαναφορά του οδηγού στο επίκεντρο της αγωνιστικής διαδικασίας.

Τα μονοθέσια της νέας γενιάς θα είναι αισθητά πιο μικρά και ελαφριά. Το μεταξόνιο μειώνεται κατά 200 χιλιοστά, φτάνοντας συνολικά τα 3.400 χιλιοστά, ενώ το συνολικό πλάτος περιορίζεται στα 1,90 μέτρα. Παράλληλα, το ελάχιστο βάρος μειώνεται στα 770 κιλά, κατά 30 λιγότερα σε σχέση με ότι ίσχυε έως τώρα.

Πάντως πολλές ομάδες θεωρούν πως το νέο όριο βάρους θα επιτευχθεί με δυσκολία, ενώ η λογική πίσω από αυτές τις αλλαγές είναι η αύξηση της ευελιξίας και η διευκόλυνση της μάχης τροχό με τροχό.

Από πλευράς αεροδυναμικής το DRS καταργείται και τη θέση του παίρνει ένα σύστημα πλήρους ενεργής αεροδυναμικής, με εμπρός και πίσω πτέρυγες που μεταβάλλουν δυναμικά τη γωνία τους. Στις ευθείες, η αντίσταση μειώνεται δραστικά, ενώ στις στροφές αυξάνεται η κάθετη δύναμη. Ταυτόχρονα, το ground effect περιορίζεται σημαντικά, οδηγώντας σε μείωση της συνολικής κάθετης δύναμης έως και κατά 30%, ενώ η αεροδυναμική αντίσταση εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά περίπου 40%.

Οι τροχοί παραμένουν στις 18 ίντσες, ωστόσο τα ελαστικά -η Pirelli παραμένει αποκλειστικός προμηθευτής- γίνονται πιο στενά και στους δύο άξονες.

f1-monoposto-2026-3.jpg

Μεγάλες αλλαγές υπάρχουν και στις μονάδες ισχύος. Από το 2026, το 50% της συνολικής απόδοσης θα προέρχεται από ηλεκτρική ενέργεια. Η MGU-H καταργείται, μειώνοντας την πολυπλοκότητα και το κόστος, ενώ η MGU-K ενισχύεται σημαντικά, φτάνοντας τα 350 kW. Ο V6 turbo παραμένει, αλλά θα λειτουργεί αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα ουδέτερα ως προς τον άνθρακα.

Ταυτόχρονα η FIA εισάγει απλούστερη και πιο κατανοητή ορολογία για τους θεατές. Οι λειτουργίες «Overtake Mode» και «Recharge» αντικαθιστούν την πολύπλοκη υβριδική διαχείριση του παρελθόντος, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στη στρατηγική και στις αποφάσεις του οδηγού μέσα στον αγώνα.


Πηγή