Η Ferrari μπορεί να ετοιμάζεται να περάσει οριστικά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με την Elettrica –το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που θα παρουσιαστεί στα τέλη του 2026– ωστόσο ταυτόχρονα παραμένει πιστή στις ρίζες της. Έτσι οι κινητήρες βενζίνης, όπως όλα δείχνουν, δεν πρόκειται να εξαφανιστούν από το Maranello.
Και αυτό γιατί η θρυλική ιταλική εταιρεία επιβεβαίωσε ότι θα συνεχίσει να επενδύει σε σύνολα V6, V8 και φυσικά V12 τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία. Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Benedetto Vigna, η Ferrari εργάζεται εντατικά ώστε τα μηχανικά της σύνολα να προσαρμόζονται στις νέες περιβαλλοντικές προδιαγραφές χωρίς να χάνουν τίποτα από την απόδοση, τον ήχο και τον χαρακτήρα τους.
Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, στόχος της εταιρείας είναι η πλήρης συμβατότητα των κινητήρων με εναλλακτικά καύσιμα, αλλά και η διατήρηση της υψηλής ειδικής ισχύος που ανέκαθεν χαρακτήριζε τα μοντέλα της. «Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν θα εξαφανιστεί ποτέ από την πολυτελή αυτοκίνηση», δήλωσε ο Vigna, συνοψίζοντας σε μία φράση το DNA της Ferrari.
Σύμφωνα με τα σχέδια που έχουν ήδη παρουσιαστεί, μέχρι το 2030 η γκάμα της Ferrari θα αποτελείται κατά 60% από εξηλεκτρισμένα μοντέλα –το 40% θα είναι υβριδικά και μόλις το 20% πλήρως ηλεκτρικά. Με άλλα λόγια, ακόμη και στην εποχή των EV, η πλειονότητα των μοντέλων του Maranello θα εξακολουθήσει να κινείται με βενζίνη, προσφέροντας την εμπειρία που οι φίλοι της μάρκας θεωρούν αναντικατάστατη.
Παράλληλα, η εταιρεία προανήγγειλε μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία για τα εσωτερικά των μελλοντικών της μοντέλων, που θα συνδυάζει φυσικούς διακόπτες με ψηφιακές λειτουργίες. Μια επιλογή που δείχνει πως η Ferrari ακούει την κριτική για τα συστήματα αφής που δυσκολεύουν τη χρήση κατά την οδήγηση.
Το ηλεκτρικό στοίχημα της Ferrari παραμένει ριψοκίνδυνο, αλλά ακόμη κι αν η Elettrica δεν αποτελέσει εμπορική επιτυχία, ένα πράγμα είναι βέβαιο: ο ήχος του V12 θα συνεχίσει να αντηχεί στους δρόμους του Maranello.
Πηγή









