Γιατί η BMW επέλεξε τις τεράστιες μάσκες στα μοντέλα της;

Η BMW μπαίνει με τη Neue Klasse σε μια νέα σχεδιαστική εποχή αφήνοντας πίσω της τις αμφιλεγόμενες, υπερμεγέθεις μάσκες που προκάλεσαν τόσο θόρυβο τα τελευταία χρόνια. Η επιλογή των τελευταίων κάθε άλλο παρά τυχαία είναι και συνδέεται άμεσα αφενός με τις τάσεις της αγοράς και αφετέρου με την ισχυρή επιρροή της Κίνας.

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της μάρκας, Adrian van Hooydonk, εξήγησε ότι σε ορισμένες αγορές οι μεγάλες και εντυπωσιακές μάσκες εξακολουθούν να θεωρούνται ζητούμενο. Στην Κίνα, για παράδειγμα, η μεγέθυνση της χαρακτηριστικής μάσκας των BMW εκλαμβάνεται ως ένδειξη κύρους, πολυτέλειας και οικονομικής ισχύος. Αντίθετα, στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, η ίδια σχεδιαστική επιλογή αντιμετωπίστηκε από πολλούς ως υπερβολική, με έντονη κριτική στα social media και στα forums.

Παρά τις αντιδράσεις, οι πωλήσεις των μοντέλων δεν επηρεάστηκαν αρνητικά. Όπως τόνισε ο van Hooydonk, το ενδιαφέρον των πελατών διατηρήθηκε ισχυρό, σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα ενισχύθηκε. Ωστόσο, αναγνώρισε ότι η διαρκής εμμονή σε αυτό το ύφος θα μπορούσε να εγκλωβίσει τη μάρκα, οδηγώντας σε αισθητική στασιμότητα και, τελικά, σε απώλεια επαφής με τις εξελισσόμενες προτιμήσεις του κοινού.

Η Neue Klasse έρχεται ως απάντηση σε αυτό το δίλημμα. Η BMW επιδιώκει να επιστρέψει σε πιο καθαρές και αρμονικές γραμμές, με τα κλασικά «νεφρά» να παραμένουν παρόντα αλλά σε μια πιο διακριτική, ενιαία και ισορροπημένη μορφή. Οι έντονες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως οι ζάντες και οι προφυλακτήρες, θα συνεχίσουν να προσδίδουν δυναμισμό, αλλά η συνολική εικόνα θα κινείται σε πιο «ήσυχο» και κομψό ύφος.

Η στρατηγική αυτή δεν είναι μόνο αισθητική, αλλά και εμπορική. Η BMW επιχειρεί να ισορροπήσει ανάμεσα στη διατήρηση της παράδοσης και την ανάγκη προσαρμογής σε μια νέα πραγματικότητα, όπου η καθαρότητα του design και η ισορροπία κερδίζουν έδαφος απέναντι στις υπερβολές.


Πηγή