Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αναδείξει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τα πανεπιστήμια ως τη «μητέρα» της ιδεολογικής μάχης που θα δοθεί τους επόμενους μήνες.
Τα διλήμματα
Θεωρείται αναμενόμενο, ότι με την παρέμβαση του κατά την πρώτη ημέρα συζήτησης από την Ολομέλεια της Βουλής, της μεταρρύθμισης που προωθείται από την κυβέρνηση, θα δίνει έμφαση σε ένα από τα κεντρικά προεκλογικά διλήμματα: πρόοδος ή συντήρηση. Οι πολιτικές για την παιδεία στο σύνολο τους, όπως περιγράφεται από συνομιλητές του Κυριάκου Μητσοτάκη, θα αποτελέσουν και μια από τις κεντρικές διαχωριστικές γραμμές, στην πορεία έως τις επόμενες εθνικές κάλπες.
Είναι σαφές ότι ο πρωθυπουργός υπεραμυνόμενος των θετικών συνεπειών που επιφέρουν – κατά την κυβέρνηση- στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι διατάξεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο «Νέοι Ορίζοντες», θα πετάξει το γάντι στον Αλέξη Τσίπρα και θα ζητήσει από τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. να ξεκαθαρίσει τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στην τρέχουσα εικόνα στα πανεπιστήμια.
Από καιρό άλλωστε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και με νωπά τα γεγονότα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, έχει προκαλέσει τον Αλέξη Τσίπρα να διαλέξει: «με τη γνώση και την ελευθερία ή με τις κουκούλες και τη βία; Βιβλιοθήκη ή βαριοπούλα».
Ο κ. Μητσοτάκης θα διαμηνύσει ότι τα πανεπιστήμια θα αποδοθούν ξανά στους πραγματικούς δικαιούχους τους, φοιτητές και καθηγητές και πως: «αν κάποιοι θέλουν να ξαναμπούν με βαριοπούλες και να τα κάνουν γυαλιά καρφιά, η πολιτεία δεν θα το επιτρέψει. Και ότι αν αναζητούν αίμα και «ήρωες» επεισοδίων δεν θα τους βρουν σε συλλογικότητες με το αποκαλυπτικό όνομα «Ανομία».
Πάτημα για την κριτική που θα ασκήσει ο πρωθυπουργός αναφορικά με τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, αποτελεί και η, προ ημερών τοποθέτηση του Αλέξη Τσίπρα, σε εκδήλωση “Νέοι ορίζοντες για τα Α.Ε.Ι.”,από την οποία όπως δηκτικά σχολιαζόταν από την Κυβέρνηση, αναδυόταν έντονα η «μυρωδιά της ναφθαλίνης».
«Υπερασπίζεται τη βαριοπούλα και την ανομία. Η Κυβέρνηση υπερασπίζεται τη γνώση, την έρευνα, την ακαδημαϊκότητα, την προκοπή των Α.Ε.Ι. και της νεολαίας», αναμένεται να επισημάνει ο πρωθυπουργός.
Τεκτονικό ρήγμα
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εάν προκληθεί για το θέμα του χρόνου εισαγωγής του νομοσχεδίου, που επίσης είχε θιγεί από τον Αλέξη Τσίπρα, αναμένεται να μιλήσει για το τεκτονικό ρήγμα που χωρίζει την κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ. «Αυτός θεωρεί ότι σε περιβάλλον τεράστιων κρίσεων και προκλήσεων λύση είναι η αδράνεια. Εμείς, αντίθετα, δίνουμε λύσεις με πράξεις και έργα, που αντιμετωπίζουν τα προβλήματα δραστικά και ανοίγουν νέες προοπτικές για την πατρίδα και την κοινωνία», όπως έχουν αναφέρει χαρακτηριστικά συνεργάτες του κ. Μητσοτάκη.
Ο πρωθυπουργός θα επισημάνει ότι το νομοσχέδιο είναι μία καινοτομία που τη ζητούσαν καιρό τα πανεπιστήμια και θα εκφράσει την πεποίθηση του ότι οι ηγεσίες τους αλλά και το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας, θα αδράξουν αυτή την ευκαιρία.
Όπως αναμένεται να αναφέρει με το νομοσχέδιο εξασφαλίζονται: Η αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο προς τα ίδια τα αυτοδιοίκητα Πανεπιστήμια. Η διεπιστημονικότητα.
Η κινητικότητα φοιτητών και ερευνητών. Η ανάπτυξη συνεργασιών. Η εξωστρέφεια και η παραγωγή γνώσης, έρευνας και καινοτομίας, διαδικασίες που διαχέονται προς όφελος της κοινωνίας. Η παροχή νέων δυνατοτήτων στα Πανεπιστήμια, στους φοιτητές, στους πανεπιστημιακούς και στους πολίτες. Η προσαρμογή στις διεθνείς εξελίξεις. Η επίλυση χρόνιων ζητημάτων και η κωδικοποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας.
Όπως θα πει ο Κυριάκος Μητσοτάκης το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση: «απόλυτα συνεπές με το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας και αποτελεί μια τομή στη δημόσια εκπαίδευση, η οποία θα ωφελήσει τη νεολαία, θα αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο το δημόσιο Πανεπιστήμιο και θα προσφέρει πολλές ευκαιρίες στην κοινωνία, το Κράτος και συνολικά την Πατρίδα μας».
Το νομοσχέδιο
Οι βασικές αρχές του νομοσχεδίου «Νέοι Ορίζοντες για τα ΑΕΙ», προβλέπουν:
-Αναβάθμιση της ποιότητας των Α.Ε.Ι., με εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων, με εσωτερικό Erasmus, με ενίσχυση της πρακτικής άσκησης, κοινά και διπλά προπτυχιακά προγράμματα σπουδών, με προγράμματα σπουδών δευτερεύουσας κατεύθυνσης, με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία, με ένα νέο, γρήγορο, πιο αξιοκρατικό, πιο διαφανές σύστημα εκλογής και εξέλιξης μελών Δ.Ε.Π, με επαγγελματικά μεταπτυχιακά και βιομηχανικά διδακτορικά.
-Ενίσχυση της λειτουργικότητας και της αποδοτικότητας στα Πανεπιστήμια με ένα νέο μοντέλο διοίκησης, με θέσπιση αναπτυξιακών εργαλείων για την αναβάθμιση των Α.Ε.Ι., με εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας.
-Προώθηση της σύνδεσης με την κοινωνία, με ολοκληρωμένο πλαίσιο για την παροχή υπηρεσιών των πανεπιστημιακών εργαστηρίων και αναβάθμιση του ρόλου των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης, με αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων, διασύνδεση των φοιτητών με την αγορά εργασίας και υποστήριξη για την ίδρυση νεοφυών επιχειρήσεων από φοιτητές.
-Εκσυγχρονισμό του ΔΟΑΤΑΠ, με νέο πλαίσιο για την οργάνωση και λειτουργία του, που στοχεύει στην απλοποίηση της διαδικασίας ακαδημαϊκής αναγνώρισης τίτλων σπουδών από Ιδρύματα της αλλοδαπής με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας, τη μείωση της καθυστέρησης και την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των Πανεπιστημίων και του πολίτη σε θέματα αναγνώρισης τίτλων σπουδών από Ιδρύματα του εξωτερικού.
cnn.gr