Ήταν αναμενόμενο ότι αργά ή γρήγορα θα φτάναμε και σε αυτό το σημείο: Από τη στιγμή που τα αυτοκίνητά μας έχουν γεμίσει ηλεκτρονικά και κάθε όχημα μπορεί να αναγνωρίσει τις ταμπέλες με τα όρια ταχύτητας δεν έμενε παρά να παρθεί η απόφαση ώστε τα αυτοκίνητα να υποχρεώνονται να ακολουθούν τα όρια αυτά, έστω και αν ο οδηγός επιθυμεί να κινηθεί πιο γρήγορα.
Η Ford έχει σε φάση προχωρημένων δοκιμών ένα τέτοιο σύστημα, το οποίο προωθείται ως το καλύτερο μέσο για να γλιτώσει κανείς τις κλήσεις της τροχαίας για παράβαση του ορίου ταχύτητας.
Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται ονομάζεται Geofencing Speed Limit Control (σε ελύεθρη απόδοση έλεγχος ταχύτητας μέσω γεω-εντοπισμού) και σε αυτή συμμετέχουν πολλά συστήματα, έτσι ώστε να μειώνεται η ταχύτητα του αυτοκινήτου.
Είναι ενδιαφέρον πάντως ότι η Ford δεν χρησιμοποιεί την πιο απλή μέθοδο της αναγνώρισης των πινακίδων με τα όρια ταχύτητας, αλλά χρησιμοποιεί ένα πιο σύνθετο σύστημα το οποίο βασίζεται στην χαρτογράφηση του GPS και τους περιορισμούς που έχουν καταγραφεί σε αυτό για αστικές περιοχές με χαμηλά όρια ταχύτητας.
Το σύστημα της Ford δοκιμάζεται αυτή την εποχή στην Κολωνία, σε συνεργασία με τις αρχές της πόλης και με τη βοήθεια δύο καινούργιων E-Transit. Μόλις το ηλεκτρικό Transit φtάσει στην επίμαχη ζώνη χαμηλής ταχύτητας ο οδηγός λαμβάνει ένα σήμα στον πίνακα οργάνων και μετά το ειδικό λογισμικό προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με το επιτρεπόμενο όριο.
Προς το παρόν το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να το παρακάμψει ή και ακόμα να ορίσει ο ίδιος το επιθυμητό όριο ταχύτητας σε συγκεκριμένες περιοχές.
Μάλιστα το σύστημα μπορεί να λάβει υπόψη του και άλλες παραμέτρους όπως την ώρα της ημέρας και τα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής που κινείται το αυτοκίνητο.
Η εμπορική διάθεση του συστήματος αναμένεται να γίνει σε ένα χρόνο από τώρα, και μάλλον θα επεκταθεί πολύ σύντομα σε όλα τα επιβατικά.
Πηγή