Peugeot 408 PHEV: Ιδανικό και ως εταιρικό

Σε μια εποχή που σχεδόν τα πάντα εξηλεκτρίζονται, η Peugeot ταράζει τα νερά με ένα ανατρεπτικό plug-in υβριδικό μοντέλο που προσφέρει ασυναγώνιστο κόστος χρήσης και μηδενικό εταιρικό φόρο. Με άλλα λόγια, το ολοκαίνουργιο 408 είναι η ιδανική επιλογή για όποιον θέλει να απολαμβάνει μία συναρπαστική εμπειρία οδήγησης, κάθε μέρα, κάθε στιγμή, απαλλαγμένος από τον φόρο χρήσης εταιρικού οχήματος.

Από όποια γωνία και αν το παρατηρήσεις, το νέο Peugeot 408 είναι πολύ δύσκολο να το περιγράψεις με μία λέξη. Έχει την ελκυστική σιλουέτα ενός κουπέ, τους μεγάλους χώρους ενός στέισον και το εκτός δρόμου στυλ ενός SUV. Οι Γάλλοι χαρακτηρίζουν το νέο τους δημιούργημα με μία λέξη: fastback!

Οποιοδήποτε σημείο του αμαξώματος των 4,70 μέτρων είναι μία ιδιαίτερη λεπτομέρεια. Καταρχήν, η μεγάλη μάσκα με το ελκυστικό τρισδιάστατο πλέγμα συμβάλλει στη δημιουργία μιας έντονης προσωπικότητας και πλαισιώνεται από τους στενούς προβολείς με τα χαρακτηριστικά κάθετα LED. Στο προφίλ η ξεχωριστή σχεδιαστικά ταυτότητα του 408 γίνεται ακόμη πιο έντονη και από αυτή τη γωνία αντιλαμβάνεται κανείς γιατί η Peugeot χαρακτηρίζει το πιο πρόσφατο μοντέλο της ως fastback.

Ένας χαρακτηρισμός που ενισχύεται ακόμη περισσότερο από το πίσω μέρος με τα όμορφα φωτιστικά σώματα και την έντονη κλίση της οροφής που παραπέμπει άμεσα σε κουπέ. Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με την ελευθερία που προσφέρει ένα SUV έχοντας ως σύμμαχο τα 18,9 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος που επιτρέπουν την απροβλημάτιστη οδήγηση και μακριά από την άσφαλτο.

Η αίσθηση της πολυτέλειας που εκπέμπει το νέο Peugeot 408 εκτείνεται και στο ιδιαίτερα ποιοτικό εσωτερικό του με τον πλήρη τεχνολογικό εξοπλισμό. Σήμα κατατεθέν το μικρό τιμόνι σε συνδυασμό με την πιο πρόσφατη εξέλιξη του i-Cockpit. Τα τρισδιάστατα γραφικά του πίνακα οργάνων σε συνδυασμό με την οθόνη αφής των επίσης 10,0 ιντσών με τα πολύ όμορφα γραφικά ολοκληρώνουν το ψηφιακό πακέτο του ταμπλό.

Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν πολύ βολικοί απτικοί διακόπτες που λειτουργούν σαν shortcuts για τις βασικές λειτουργίες, ακριβώς από κάτω υπάρχουν τα χαρακτηριστικά i-toggles, ενώ χαμηλότερα βρίσκεται ο επιλογέας φοράς κίνησης και ο διακόπτης των προγραμμάτων οδήγησης.

Τα αναπαυτικά καθίσματα με πιστοποίηση AGR διασφαλίζουν τα άνετα ταξίδια, με τους επιβάτες να έχουν στη διάθεσή τους όλα τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας. Οι χώροι είναι μεγάλοι και άνετοι με μία lounge αύρα, χάρη στον κρυφό φωτισμό του εσωτερικού. Ειδικά στο πίσω κάθισμα είναι ανάλογοι μιας πολυτελούς λιμουζίνας, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα τουλάχιστον 536 λίτρων στις συμβατικές εκδόσεις και 471 λίτρων στις plug-in υβριδικές.

H βάση του νέου 408 είναι το πλαίσιο EMP2 που εγγυάται κορυφαία επίπεδα άνεσης, ασφάλειας και δυναμικών χαρακτηριστικών. Η γκάμα ξεκινά από την σύνολο βενζίνης των 1.200 κυβικών με τους 130 ίππους, αλλά το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι plug-in υβριδικές εκδόσεις που -όπως είπαμε ευθύς εξαρχής- εξασφαλίζουν και φορολογικά πλεονεκτήματα, καθώς ο εταιρικός φόρος χρήσης του είναι μηδενικός.

Πιο συγκεκριμένα οι PHEV εκδόσεις του νέου Peugeot 408 είναι δύο. Σε κάθε περίπτωση ο θερμικός κινητήρας είναι ο turbo τετρακύλινδρος βενζίνης των 1.600 κυβικών που αποδίδει 150 ή 180 ίππους και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων που είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Έτσι, η συνδυαστική απόδοση των δύο συνόλων διαμορφώνεται στους 180 και τους 225 ίππους αντίστοιχα.

Ειδικότερα στην περίπτωση του Peugeot 408 με τους 225 ίππους, οι επιδόσεις συναρπάζουν, καθώς το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 7,8 δεύτερα ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 233 χλμ./ώρα! Και όλα αυτά με την τυποποιημένη μέση κατανάλωσή του να είναι μόλις 1,2 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα η εκπομπή CO2 26 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Η μπαταρία του συστήματος έχει ενεργειακή χωρητικότητα 12,4 kWh και μπορεί να εξασφαλίζει έως και 72 χιλιόμετρα καθαρής και αθόρυβης ηλεκτροκίνησης – κάτι που σημαίνει πως οι καθημερινές ανάγκες μετακίνησης των περισσοτέρων μπορούν να γίνουν αποκλειστικά ηλεκτρικά και οικονομικά.

Για να φορτιστεί πλήρως η μπαταρία με τον ενσωματωμένο φορτιστή των 7,4 kW και σε ένα τυπικό wallbox χρειάζεται μόλις 1 ώρα και 40 λεπτά. Ακόμα όμως και σε απλή πρίζα schuko η φόρτισή της δεν θα ξεπεράσει τις 7 ώρες και κάλλιστα μπορεί να γίνει κατά τη διάρκεια της νύχτας, όταν και τα τιμολόγια του ρεύματος είναι ιδιαίτερα χαμηλά.

Από όλα όσα αναφέραμε, είναι σαφές πως το Peugeot 408 είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα μοντέλα που έχουν παρουσιαστεί. Στα δυνατά του σημεία συγκαταλέγεται και ο τεχνολογικός του εξοπλισμός, που περιλαμβάνει συστήματα όπως το Adaptive Cruise Control, τον έλεγχο τυφλού σημείου σε απόσταση 75 μέτρων, τη νυχτερινή όραση Night Vision, τη ασύρματη φόρτιση smartphone, τις πολλές θύρες USB, τις φωνητικές εντολές, το ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της Focal με 10 ηχεία και 12καναλο ενισχυτή 690 Watt κ.ά.

To Peugeot 408 είναι πράγματι ξεχωριστό και απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο με έντονο χαρακτήρα, πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά και high tech προφίλ, ενώ οι τιμές του ξεκινούν από τις 39.900 ευρώ.


Πηγή